Po prvních dvou trénincích to ve Francii vypadalo na dominanci Ferrari, třetí trénink ale jistotu italské stáje naboural, když nejrychlejší čas zaznamenal Max Verstappen. V prvních fázích sobotní kvalifikace to ale opět vypadalo, že by Ferrari mělo být hlavním favoritem na pole position.
Tedy konkrétně Charles Leclerc. Carlos Sainz byl stejně jako Kevin Magnussen z Haasu penalizován za výměnu komponent na svém voze, a tak tito dva v kvalifikaci bojovali pouze o to, který z nich vystartuje z 19., a který z 20. místa. Oba dva se přitom dostali až do Q3, Carlos Sainz dokonce zajel nejrychlejší čas Q2.
V poslední části kvalifikace už Sainz s Magnussenem o měřené kolo neusilovali. To ale neznamenalo, že by měl Sainz hotovo. Ferrari totiž sáhlo k logické a zároveň velmi sympatické spolupráci svých jezdců. V posledním rychlém kole dělal Carlos Sainz vodiče pro Charlese Leclerca, kterému rozrážel vzduch a pomohl mu tak porazit rivala Maxe Verstappena. Ten sice zajel také velmi slušné poslední kolo, nakonec ale o tři desetiny sekundy na Leclerca nestačil a v neděli odstartuje z druhé příčky.