Velká cena Rakouska v podání Mercedesu? Třetí místo Lewise Hamiltona a čtvrtá příčka George Russella. Oba přitom čelili riziku, že do nedělního závodu vůbec nenastoupí.
Když v páteční kvalifikaci havaroval jak Hamilton, tak Russell, sečetli mechanici škody. A výsledek nebyl vůbec dobrý. Oba monoposty měly výrazně poškozenou podlahu a oba piloti při svých haváriích rozbili zadní křídla. Mercedes měl s sebou sice náhradní vůz, který se dal rozebrat, ale ani tak nestačily komponenty, aby byly oba přestavené vozy na stejné kvalitativní úrovni.
Přiznal to technický ředitel Mike Elliott v týmovém videu, když popisoval, jak jeho tým musel prakticky postavit dva nové vozy navzdory chybějícím dílům. Na nové podlahy tak byly použity i díly z těch rozbitých a krizová byla skutečnost, že Mercedes přivezl do Rakouska pouze jedno náhradní zadní křídlo té nejvyšší specifikace.
„Když nabouráte oba vozy, znamená to pořádně obtížný víkend,“ glosuje zpětně Elliott situaci v Rakousku. „Na všechno máte omezený čas, včetně nastavení vozů, takže to všechno bylo o kompromisu. Navíc jsme věděli, že pokud jezdci poškodí své vozy ve sprintu, dostaneme se snadno do situace, kdy budeme chybět na nedělním startu,“ popisuje Elliott dění v paddocku.
Klíčové bylo rozhodnutí, komu svěřit lepší zadní křídlo a tím mu dát do ruky rychlejší vůz. Zvítězila varianta podpořit sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona, který se mohl z páté pozice v kvalifikaci prodrat po startu ještě dopředu. Křídlo, které měl George Russell, nesplňovalo požadavky na maximální tempo při Velké ceně a zpomalovalo ho. „Nemělo ideální úroveň přítlaku pro daný okruh,“ připouští Elliott.
Navzdory problémům v zákulisí prožil Mercedes jeden z nejlepších víkendů sezony.
Zdroj: Mercedes, F1