RB20 v roce 2024 a stejný vůz s minimálními úpravami i v roce 2025?
Red Bull ztrácí souboj o Pohár konstruktérů a není vůbec jisté, že dokáže uhájit alespoň titul pro Maxe Verstappena. Podle posledních informací však ani jedno z toho neznamená budíček, který by měl usínající tým probudit. Hrozí proto, že Red Bull na tom bude v příští sezoně ještě hůře než v té letošní.
Může za to především rozpočtový strop, kvůli kterému se Red Bull zaměřuje raději až na rok 2026, na který si připravuje nový motor.
„V tomto oboru neustále žonglujete a musíte dělat jeden krok za druhým. Nemůžete plánovat příliš dopředu. Dlouhodobě ve Formuli 1 znamená dva a půl měsíce, a v podstatě to, co se letos naučíme, je relevantní až pro příští rok. Takže příští rok bude vůz evolucí letošního vozu. Mnoho komponent z loňského vozu bylo přeneseno do toho letošního, protože vzhledem k fungování rozpočtového stropu nemá smysl něco měnit, pokud nedojde k významnému zlepšení výkonu,“ vysvětluje šéf týmu Christian Horner.
Hlavní investice tak míří do divize Red Bull Powertrains, která vznikla právě kvůli vývoji vlastní pohonné jednotky. Horner novou skupinu popisuje jako start-up, který i přes současné obří náklady přinese zisky.
Horner mluví o analýze, která potvrdila, že je zbytečné věnovat se přestavbě vozu pro příští sezonu. Mluví ale analýza o nastavení Maxe Verstappena, který by mohl podle spekulací využít výstupní klauzule kvůli nedostatečné výkonnosti vozu a tým opustit?
Zdroj: F1