Max Verstappen chtěl, aby ho na jeho cestě doprovázeli Adrian Newey a spol. až do sezony 2028, kdy mu končí uzavřený kontrakt v Red Bullu. Byla to dokonce jedna z podmínek, která měla zaznít na interních setkáních vedení.
Místo toho sleduje, jak se z Neweyho nápadů začínají už předem těšit v Aston Martinu, že sportovní ředitel Jonathan Wheatley povede Sauber, a že klíčový muž závodní strategie Will Courtenay bude pracovat na úspěchu McLarenu.
To všechno v době, kdy se Red Bull neúspěšně léčí z předsezonní kauzy svého šéfa Christiana Hornera, který údajně sexuálně obtěžoval jednu ze zaměstnankyň týmu nastrčenou Maxovým otcem Josem a šéfporadcem Helmutem Markem ve snaze se Hornera zbavit - opět platí, že údajně.
„Podepsal jsem smlouvu do roku 2028, takže je velmi důležité, aby některé pilíře zůstaly na svém místě,“ tvrdil Max Verstappen na začátku letošní podivné sezony.
„Moc se nám udržet lidi nedaří,“ říká teď stoicky.
„Byl bych raději, kdyby všichni zůstali, ale nakonec nemůžete lidi zastavit. Když je nutíte zůstat, i když už nechtějí, když jsou zklamaní nebo nedostanou to, co chtějí, možná je lepší, aby se vydali za novou výzvou. Úspěšné týmy to tak mají vždy, ostatní je začnou rozebírat. Vidíte to v každém sportu. A někteří lidé dostávají od jiných týmů tak velké nabídky, že to hraje také roli,“ popisuje současnou trýznivou atmosféru v ještě nedávno dominantním Red Bullu.
Ale aby to zase nebyla jen černá vize budoucnosti.
Max Verstappen začíná čím dál častěji mluvit o týmovém duchu a týmu jako takovém. „Rozdíl ve výkonnosti stejně nedělají dva nebo tři lidé. Jde o celý kolektiv, kdy každý musí přispět svým dílem a dobře fungovat. To je to podstatné.“
Zdroj: F1