Na papíře to možná vypadá logicky.
Pokud se omezí rychlost, nebudou mít pády cyklistů tak fatální následky jako v letošní sezoně, která byla přímo eliminační.
Není to poprvé, co se takové téma objevilo. Hned po šíleném hromadném pádu v Baskicku, po kterém byl Jonas Vingegaard odnášen na nosítkách a napojený na kyslík, varovali zástupci některých týmů, že cyklistika prošla technologickou revolucí a současná kola umožňují závodníkům dostávat se za hranu.
Naposledy se toho chytil ředitel Tour de France Christian Prudhomme, který nadhodil myšlenku, jestli nepřišel ten správný čas pro omezení rychlosti...
„Rozčiluje mě, jak tihle papaláši, kteří nikdy neseděli ani na dětské tříkolce, ale vydělávají na úkor cyklistů milionů, svalí odpovědnost za bezpečnostní problémy právě na jezdce,“ rozzlobil se proto bývalý profík a současný manažer týmu EF Education Jonathan Vaughters.
Podle někdejšího kolegy Lance Armstronga ve stáji US Postal není fér přenášet odpovědnost na cyklisty a omezovat je. „Jsou to vysoce soutěživí lidé, naprogramovaní k riskování stejně jako piloti F1. Co je potřeba, je vytvořit pro ně bezpečnější prostředí,“ tvrdí.
„Nemůžete zpomalit koně, ale můžete upravit trať! Kdykoliv vidím nehodu kvůli nerovnosti v zatáčce, neoznačenému ostrůvku na silnici nebo špatně zvolené trase ve městě, přestávám věřit, že je pro organizátory bezpečnost skutečně prioritou,“ souhlasí s Vaughtersem lidé na sociální síti X.
Zdroj: X