„Pokud jedete rychle v závodě, obvykle vám to přinese nějakou výhodu. V silničním provozu ale žádnou výhodu nezískáte. Pan Evenepoel si to uvědomuje a svou chybu plně uznává,“ předstoupil před soud s omluvou cyklistův právník Kristof Callebaut.
Měl naprostou pravdu.
Rychlost v kombinaci s vrchařskými dovednostmi přinesla dvaadvacetiletému Belgičanovi řadu úspěchů. Vyhrává krátké etapové závody i jednorázovky, na světovém šampionátu v časovce byl v roce 2019 druhý.
Jenže listopadová časovka za volantem se mu pořádně vymstila. Závodníkovi stáje QuickStep naměřili nedaleko belgického Schepdaalu více než 125 kilometrů v hodině, rychlost je přitom v těch místech omezená na pouhou sedmdesátku.
A i když se Kristof Callebaut snažil sebevíc a dovolával se bezúhonnosti a báječné pověsti svého klienta, neměl pro něj zase až tak dobré zprávy. Evenepoel startující momentálně na Tirreno-Adriatico se tak dozvěděl, že k pokutě ve výši 400 euro přijde ještě na 21 dní o řidičské oprávnění a hlavně musí znovu absolvovat teoretický kurz a složit úspěšně test. Jinak může na řízení zapomenout.
„Není to žádný grázl, který by plnil stránky novin kauzami. Vede příkladný život. Nekouří, nepije, neflámuje,“ zastával se ho Callebaut.
Důvodem k divoké jízdě prý byla schůzka s lékařem. Bylo to totiž v době, kdy se dával talentovaný mladík dohromady po zlomenině pánve, kterou utrpěl na klasice Il Lombardia.
„Chtěl dohnat své zpoždění a špatně se rozhodl.“
Remco Evenepoel je díky svým schopnostem považovaný za nového Eddyho Merckxe. A kauza s rychlou jízdou je jen drobný škraloup na jinak bezchybné pověsti. Zvlášť, když hned v úvodu sezony zvládl vyhrát etapák Volta a la Valenciana a na Volta ao Algarve byl druhý.