Týmu se osvědčilo vyslat na trať dva kamiony, i když se tentokrát posádce Martina Šoltyse závod nepodařilo dokončit. A do cíle Dakaru zdárně dojely i závodní speciály spřátelených týmů Italtrans Racing a Project 2030, navržené a sestrojené na základě 20letých dakarských zkušeností Martina Macíka staršího v rámci jeho projektu MM Technology. Už v tuto chvíli má tým jasno, jak bude vypadat letošní sezona a co je třeba stihnout do příštího Dakaru.
Posádka týmu Big Shock! Racing aktuálně vede kategorii T5 v rámci Světového poháru World Rally-Raid Championship, pořádaného pod hlavičkou FIA, jehož byl Dakar letos poprvé součástí. Vzhledem k faktu, že je v soutěži prozatím přihlášeno pouze 5 posádek, nepřikládá tým výsledkům zásadnější význam. Ale velký přínos vidí v příležitosti závodit během celého roku.
„Karla, náš kamion, a také Niciase, vůz týmu Project 2030, z Džiddy posíláme přímo do Dubaje. Protože od 5. do 10. března závodíme v rámci Abu Dhabi Desert Challenge. Bude to pro nás další super zkušenost, pět závodních dní v dunách. Ladit budeme i kamiony,“ těší se Martin Macík a dodává, že v rámci Světového poháru by měl absolvovat ještě Rallye du Maroc a dovolí-li to situace i Kazakhstan Rally. Tým současně v nadcházející sezoně zvažuje tradiční účast v závodech Baja Aragon a Baja Poland.
Během následujícího roku bude pokračovat také další vývoj v rámci sedlčanského konstrukčního centra MM Technology. Šéf týmu Big Shock Racing a MM Technology Martin Macík starší má v plánu postavit další dva závodní speciály. „Z týmů Italtrans i Project 2030 máme na naše auta, která jsme pro partnery postavili a servisovali, dobré ohlasy. Zároveň jsme na letošním Dakaru testovali některé inovace. A máme tak další poznatky pro další progres. Zapracujeme zejména na spolehlivosti nových vylepšení motoru, která jsme testovali v Karlovi. Některé detaily se neosvědčily, i když všechny problémy vycházely z jedné velké rány ve 2. nebo 3. etapě. Dále se zaměříme na vývoj nového odpružení kabiny a změny přijdou i v elektronice. Čeká nás opravdu hodně práce. Tentokrát nic nechceme řešit na poslední chvíli,“ popisuje Martin Macík starší.
Mechanici, vývojáři i konstruktéři tak budou mít během následující sezony opět plné ruce práce a současně si užijí cestování po celém světě. Vše směřuje k tomu, aby posádky i závodní stroje týmu Big Shock! Racing byly na příští Rallye Dakar co nejlépe připraveny.