Jmění Novaka Djokoviče se odhaduje na více než 4,6 miliardy korun a už dlouho platí, že tu podstatnější část jeho příjmů tvoří sponzorské smlouvy. Ty mu měly podle magazínu Forbes jen v loňské sezoně vynést téměř 650 milionů korun. Po riskantním pokusu dostat se na Australian Open však hrozí, že právě sponzoři na Djokovičovu aktuálně pošramocenou pověst zareagují negativně.
Jako první se ozvala oděvní značka Lacoste, která vydala prohlášení, v němž stojí, že bude po Djokovičovi vyžadovat vysvětlení.
„Jakmile to bude možné, spojíme se s Novakem Djokovičem, abychom zhodnotili události, které provázely jeho přítomnost v Austrálii. Přejeme všem vynikající turnaj a děkujeme organizátorům za veškeré úsilí, které vynaložili kvůli zajištění dobrých podmínek pro hráče, personál i diváky,“ stojí v tiskové zprávě.
Djokovič je spojovaný i se značkami Hublot, Head, Asics nebo Peugeot, spolupráce s Lacoste se však považuje za klíčovou. Tváří oděvní firmy by měl být podle dosud platné smlouvy až do roku 2025.
Podle marketingového experta a zároveň krizového manažera Edwarda Cokea, kterého oslovil v této souvislosti deník Express, má Novak Djokovič jedinou šanci – přiznat svá pochybení a omluvit se. „Od momentu, kdy mohl být, a také byl, líčený jako oběť, jsme pokročili. Teď jsou na místě otázky ohledně jeho úsudku a kompetentnosti lidí z jeho týmu. Je jasné, že pokud se neomluví, bude to mít dopad na jeho sponzorské smlouvy.“