Stačilo nezastavit. A nechat vyprošťovací práce na posádkách Antona Šibalova nebo Andreje Karginova, jejichž Kamazy se řítily se ztrátou za ním.
Byl to ostrý souboj. A i když to tak navenek nevypadalo, Nikolaev a Sotnikov dostali ve svém vzájemném soupeření volnou ruku. I když pod jednou podmínkou – nesmí to ohrozit techniku ani fungování týmu.
Nikolaev vstupoval do závodu jako pětinásobný vítěz Dakaru, Sotnikov zase jako obhájce prvenství z roku 2021 a poslední vítěz Silk Way Rally.
Jen oni dva dostali k dispozici upravené Kamazy. Ruská média podrobně informovala po celou dakarskou rallye o počínání „Modré armády“ a těsné souboje Nikolaeva se Sotnikovem přirovnávala k poslední sezoně Formule 1 v podání Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona.
Sotnikov jako lídr, Nikolaev neustále s minimální ztrátou. Do poslední etapy vstupovali oba s rozdílem pouhých deseti minut.
A právě v téhle situaci objevil Nikolaev svého kolegu zahrabaného pod vrcholkem duny. Stačilo nezastavit, Sotnikova objet a dojet si do cíle pro šesté vítězství na Dakaru v kariéře. Jenže Nikolaev zastavil a svého soupeře vyprostil.
„Jsme sportovci a každý z nás chce být první. Jenže všechno musí být v rozumných mezích. Naším úkolem je dotáhnout Dakar do vítězného konce jako tým, v žádném případě bychom se neměli pouštět do vzájemných bojů. Naopak si musíme pomáhat. Neexistují sice oficiální pravidla, že by někdo měl jet vepředu a někdo vzadu, takže má každý šanci být vepředu, jenže využití takové šance nesmí ohrozit tým,“ vysvětloval později v rozhovoru pro Sports.ru Nikolaevův navigátor Jevgenij Jakovlev.
„Jsme tým, vždycky si pomáháme,“ doplnil Nikolaev s tím, že pokud by zanechal Sotnikova v potížích a jejich řešení nechal na zbylých posádkách, mohlo to ohrozit celkový triumf Kamazu, který v letošním ročníku Dakaru obsadil první čtyři místa.