Pamatujete na loňskou Velkou cenu? Hned na startu se Valtteri Bottas, tehdy ještě v barvách Mercedesu, zapomněl při brzdění do první zatáčky a trefil vůz Landa Norrise. Norrisův McLaren následně narazil do boku monopostu Maxe Verstappena a efektivně jej vyřadil ještě před první zatáčkou ze závodu. Tato megabouračka zasáhla ještě Sergia Péreze, Charlese Leclerca a Lance Strolla. Všichni tito zmiňovaní piloti odstoupili ze závodu, který byl hned v prvním kole přerušen, aby se odklidily trosky.
Po nějakém čase byl závod restartován, bizarní události však zdaleka neskončily. V zahřívacím kole před restartem všichni piloti s jedinou výjimkou, kterou byl Lewis Hamilton, zamířili do boxů vyměnit pneumatiky do přechodného období na suché sady. Divákům se tak naskytl prazvláštní pohled na jediné auto vyrážející ze startovního roštu. Sedminásobný mistr světa zajel ke svým mechanikům na konci úvodního kola po restartu a do závodu se vrátil na úplně posledním místě.
Hamilton dělal co mohl, nakonec i díky tomu, že dlouhou dobu sváděl souboj s Fernandem Alonsem, dojel až třetí za Alonsovým stájovým kolegou Estebanem Oconem. Tomu souhrou okolností přistálo do klína první kariérní vítězství v F1. Na pódiu společně křepčili první Ocon, druhý Vettel a třetí Hamilton. Krátce po ceremoniálu ale začaly prosakovat zprávy, že s Vettelovým monopostem nebylo vše v pořádku. Čtyřnásobný mistr světa byl nakonec diskvalifikován, protože komisaři nebyli schopní dostat z auta povinný litrový vzorek paliva. Aston Martin a Sebastian Vettel tak přišli o cenné body, Hamilton se posunul na druhé místo a na bednu se bez vyhlášení po pár hodinách dostal Carlos Sainz jr.
Ecclestoneův úspěch
Nyní však pár informací k okruhu, který se nachází na předměstí maďarského hlavního města Budapešti. Trať se poprvé na mapě F1 objevila v roce 1986. Považuje se to za jeden z největších úspěchů tehdejšího šéfa F1 Bernieho Ecclestonea, protože to byl první závod v tehdejší části světa ovládané komunistickou ideologií. Pro mnoho českých nadšenců byl Hungaroring prvním přímým kontaktem s F1.
Budapešťský okruh je často řazen mezi nejpomalejší okruhy v celém seriálu, jak jsme však již vzpomínali v úvodu tohoto článku, uměl při svých 70 kolech, z nichž každé měří 4 381 metrů, vytvořit výtečnou atmosféru a napjatý průběh.
Dočkáme se letos opět nečekaného vítěze?
Zdroje: Formule 1