K pilotovi Martinovi Macíkovi, kterému se podařilo na Dakaru 2021 vybojovat cennou 4. pozici, se přidává Martin Šoltys. Ten během posledního ročníku obsadil 10. místo. Členové týmu Big Shock! Racing hned po přistání v Džiddě naskočili do dakarského rytmu a pustili se do práce, aby stihli všechny předstartovní povinnosti. Čas zbývající do novoročního prologu je přesně rozplánovaný a každý ví, co má dělat.
Z přístavu na shakedown a přejímky
V místním přístavu už na tým Big Shock! Racing čekaly týmové kamiony, bydlík i doprovodná vozidla Iveco, která povezou náhradní díly. Technika se do Saúdské Arábie z Marseille plavila několik týdnů. Pro český tým bylo přistání po 9hodinovém letu z mrazivé Prahy do vyhřáté Džiddy mírným teplotním šokem. Na aklimatizaci však nebyl prostor. Výprava se přímo z letiště vydala vyzvednout vozidla.
„Zatím se zdá, že auta plavbu přestála v pořádku. Zjistili jsme jen, že na servisním MANu nám někdo utrhl zadní podjezďák, ochranou rampičku, kus železa. Ale to byl jediný problém, na který jsme zatím přišli. Jinak nic zásadního,“ popisoval Martin Macík cestou z přístavu. Celá týmová kolona se ještě zastavila cestou na dotankování paliva a pak už se rozjela rovnou k bivaku. Tam část výpravy zakotví a hned v úterý se pustí do příprav na středeční shakedown, kde posádky poprvé dostanou možnost otestovat speciály v místním terénu. Čtvrtek pak bude vyčleněn na finální technické doladění strojů před pátečními technickými přejímkami.
Dakar zostra odstartuje hned na Nový rok. Úvodní prolog vedoucí z Džiddy do města Ha'il bude v soutěžní kategorii kamionů čítat 834 kilometrů, z nich bude 19 měřených.