Za tým Big Shock! Racing bude startovat Karel, Iveco Powerstar pilotované Martinem Macíkem mladším. Druhým týmovým želízkem v dakarském ohni bude Arnošt, nejnovější letošní model řízený Martinem Šoltysem. Ale v závodních strojích od Macíků na trať Dakaru 2022 vyjedou i další týmy.
Chybět opět nebude Maurik van den Heuvel v kamionu postaveném na podvozku ze Sedlčan. V novém modrém speciálu sestrojeném v sedlčanském zázemí se sveze i italská posádka Italtrans Racing Team. A nejnovějším překvapením je právě dokončený bílý kamion pro holandský Project2030. Jeho pilot Kees Koolen už brzy představí své plány pro následující ročníky legendárního závodu.
Martin Macík starší se svým týmem mechaniků bude pro všech 5 závodních kamionů během Dakaru 2022 zajišťovat také technický servis.
„Všechny nové vozy vycházejí z totožného vývoje, jsou postavené na bázi úspěšného Karla. Ale současně si každý z partnerů zadal určitá specifika, která jsme při stavbě naplnili. Nejnovější bílý vůz pro holandský tým je například o 30 cm delší než všechny ostatní. Důvod zatím ještě nemůžu prozradit, ale podobné výzvy nás baví,“ popisuje Martin Macík starší.
Současně však vozy mají základní díly totožné a v rámci servisu tak bude možné snadno spolupracovat. Big Shock! Racing proto pro příští Dakar posiluje svou výpravu.
„Přibydou tři nová doprovodná vozidla Iveco, ve kterých povezeme dostatek náhradních dílů včetně neuvěřitelného množství pneumatik, asi 110 kusů. Jednu z asistencí dokonce přestavujeme na bydlík. A posílili jsme i partu mechaniků, bude nás celkem třicet šest,“ popisuje palubní mechanik David Švanda a Martin Macík mladší doplňuje: „Samozřejmě, každý tým na Dakar jede za svým cílem. Ale během roku jsme byli v kontaktu, známe se, a vznikají tak přátelské vztahy. Věřím, že se v případě potřeby projeví i na trati v Saúdské Arábii.“