Chris Froome k tomu má pochopitelně své důvody.
Byl červen 2019, když se chystal na útok na pátý titul na Tour, čímž by vyrovnal legendy Induraina, Anquetila, Hinaulta a Merckxe.
Jeho náraz do zdi právě na časovkářském kole v tréninku ale rozmetal celou jeho budoucnost. Měl zlomeny snad všechny kosti v těle a od té doby se marně snaží dostat mezi úplnou špičku, kam desetiletí patřil.
No a na stejném kole se málem zabil také další šampion Tour Egan Bernal, který v tréninku v 60kilometrové rychlosti narazil do autobusu. I jeho návrat je stále značně nejistý.
„Není to kolo, na kterém se dá hodinu bezpečně trénovat za normálního provozu. Ale pokud je na Tour hodinová časovka, trénovat na něm musíte. I na zavřených silnicích můžete havarovat, ale nejste tam v takovém nebezpečí jako v klasickém provozu,“ řekl Froome.
Bernal si při havárii polámal 20 kostí, musel na rozsáhlou operaci.
Možná i proto se Froome rozhodl nastolit tohle téma. Podle něj by se i časovky měly jezdit na klasických kolech, aby se zabránilo nebezpečným situacím v tréninku.
Když se na ptali dvojnásobného vicemistra světa v této disciplíně, odpověď byla velmi jasná.
„Za mě je to hloupost,“ nechal se slyšet Wout van Aert v rozhovoru pro Het Nieuwsblad.
A pokračoval: „Jasně, můžete říct, že už nebudete trénovat na časovkářském kole, protože je to nebezpečné, sám to vím. Ale jako jezdec sám pečujete o svou bezpečnost. Tím neříkám, že to byla Bernalova chyba, že najel do autobusu. Jen mi přijde extrémní kvůli tomu hned zakazovat časovku.“
I on má s časovkářským kolem neblahé zkušenosti.
Na Tour 2019, kde si ho silniční fanoušci poprvé zamilovali pro jeho univerzálnost, ho právě časovka ze závodu vyřadila, když v pravotočivé zatáčce narazil do plůtku, který se mu zarazil do stehna.
Přesto si stojí za tím, že cyklistika by neměla bránit pokroku, který časovkářské kolo nabízí.
„Časovka je super zajímavá. Je to vlastně jediná disciplína v cyklistice, která se trochu podobá Formuli 1. Můžete se tam zabývat inovacemi, ta kola stojí opravdu velké peníze,“ říká.
A to je možná ten hlavní důvod, proč je Froomova myšlenka sice ušlechtilá, ale jen těžko proveditelná.
Ani cyklistika se nemá v plánu zastavit.
Taky ráda inovuje, taky ráda vyvíjí. A časovkářské kolo je k tomu vyloženě stvořené.