Jde o citlivější téma, než by se zdálo.
V případě německého koncernu Adidas založeného Adolfem Dasslerem už v roce 1949 jde o mnohem víc, než o pouhou změnu loga na reprezentačních dresech. Věc je to tak citlivá, že změnou dodavatele dresů se nezabýval jen Německý fotbalový svaz, ale dokonce i němečtí politici.
Může za to enormní snaha amerického výrobce Nike o spojení s dalším národním týmem. Generální ředitel Adidasu Bjorn Guldan tvrdí, že Nike bude platit svazu „nespecifikovanou částku“, která je z jeho pohledu „naprosto nesrozumitelná“.
Tou nespecifikovanou částkou má být podle němckého tisku částka 100 milionů eur ročně, po celou dobu trvání smlouvy. Podle informací ekonomického deníku Handelsblatt tak Nike přeplatí dosavadní zvyklosti dvojnásobně.
Adidas se proto chystá vrátit úder a rozbít dosavadní partnerství Nike a francouzské reprezentace, které bude končit v roce 2026. Guldan potvrdil, že Adidas půjde do tendru, zároveň však vyloučil, že by bojoval stejnými finančními prostředky jako Nike.
Zdroj: Handelsblatt