Mercedes
Začneme královskou stájí hybridní éry. Od roku 2014 nikdo jiný nevyhrál Pohár konstruktérů. Evidentně dělají v Mercedesu něco dobře. Nejlepším krokem bylo před lety angažování Lewise Hamiltona, který se prozávodil na pozici nejúspěšnějšího pilota v historii. Oproti minulému roku, kdy se jednání o jeho nové smlouvě táhla, oznámil sedminásobný šampion dohodu se svým týmem v předstihu. Nový kontrakt platí pro sezony 2022 a 2023.
Boj je však o pozici po boku Hamiltona. Valtteri Bottas je čím dál frustrovanější a z toho plynou jeho časté zkraty. Letos se utápí v sérii špatných výsledků, naposledy na sebe upozornil vyřazením podstatné části jezdeckého pole po startu Velké ceny Maďarska. Šéf Mercedesu Toto Wolf měl zatím se zádumčivým Finem svatou trpělivost, ochrannou ruku nad ním však nebude držet navěky.
Ještě před jeho loňským úspěšným záskokem za covidem nakaženého Lewise Hamiltona při VC Sachíru sílily spekulace o tom, že novým pilotem Mercedesu bude George Russell. Mladý Brit v současnosti jezdí za Williams, jeho manažerem je ale Toto Wolf. Ano ten Toto Wolf, co šéfuje Mercedesu.
Od začátku sezony se proto novináři předhání ve spekulacích, kdy Mercedes konečně oznámí, že Russell je jejich volbou pro rok 2022. Vedení Mercedesu ale pochopitelně vyčkává, stále potřebuje plně soustředěného Bottase, aby pomohl Hamiltonovi v bitvě o letošní světový primát. Kdyby Russell skutečně nastoupil k Mercedesu, otevírá se možnost návratu Bottase do Williamsu, za který už závodil v letech 2013 až 2016. Některé drby Bottase zase řadí k Alfě Romeo, kde by mohl nahradit krajana Kimiho Räikkönena. Tyto úvahy jsou však nejspíš plytké, Räikkönen se podle všeho ještě nechystá do závodního důchodu. A nebo si dá Bottas pauzu od formule a přesedlá do rallyového speciálu?