Jak najít rovnováhu mezi závodním rizikem a bezpečným dojetím do cíle? To je hlavní téma v americké stáji Haas.
Jejímu šéfovi Guentheru Steinerovi totiž došla trpělivost se zbytečnými náklady na opravy obou monopostů, které v dosavadním průběhu seriálu Formule 1 Mick Schumacher s Nikitou Mazepinem příliš nešetřili.
Schumacher boural v Imole, pak během kvalifikace na Velkou cenu Francie, v Monaku a naposledy na Hungaroringu rozbil svůj vůz rovnou už v tréninku. Mazepin má zářezy z tratí v Bahrajnu, Baku a Imole.
Už je toho moc, tvrdí Steiner. Počínání obou nováčků má totiž přímý dopad na napjatý rozpočet Haasu a je proto třeba začít jednat.
„Pokaždé plánujete, že během sezony nějaké bouračky budou, zvlášť, když máte v týmu nováčky, ale teď jsme dosáhli bodu, kdy se musíme zaměřit na to, aby k dalším zbytečným haváriím nedocházelo,“ oznámil Steiner. „Stálo nás to spoustu peněz a úplně zbytečně. Bourali moc často a opravy byly příliš drahé.“
Steiner řeší, jak udržet budget týmu v černých číslech a zároveň nezabít v obou mladících jejich soutěživost a instinktivní agresivitu na trati.
„Ať jezdí tvrdě, s tím nemám problém. Ale musí se naučit přemýšlet nad tím, kdy má smysl zvyšovat tlak a kdy je lepší ubrat. Aby se ptali, jestli to stojí za to. Na hraně rizika můžeme jezdit, když budeme bojovat o Pohár konstruktérů, ale ten se nás netýká,“ připomíná, že Haas je v týmové soutěži na posledním místě, tři body za Alfou Romeo.