Formule 1 měla v letošním roce původně na programu 23 závodů. Na poslední chvíli ale vypadla Velká cena Emilia Romagna kvůli záplavám. I tak jste mohli vidět ve tvářích mechaniků a inženýrů týmů v posledním závodě sezony v Abú Dhabí obrovskou únavu. Letošní sezona si evidentně vybrala obrovskou daň na všech, kteří se o piloty a monoposty starají.
Předseda Asociace jezdců a pilot Mercedesu George Russell si toho velmi dobře všiml. „Spousta našich mechaniků je nemocná. Inženýři bojují s neustálými změnami časových pásem. Vaše tělo pořádně neví, kde jste, neustále se vám mění denní rytmus. Nacházíte se stále v jiných hotelech, prostředích a podnebích,“ uvědomuje si stájový kolega sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona.
Osmý pilot celkového letošního pořadí navrhuje, aby se vedení šampionátu zamyslelo nad rotací důležitých pracovníků týmu. Nabitý kalendář je podle něj příliš náročný.
„Rád bych, aby se uskutečnila debata o regulaci pro příští rok. Nikdo nemůže pracovat na každé Velké ceně. Podle mě je to neúnosné,“ kritizoval Russell.
Obzvláště náročný byl pro všechny zaměstnance týmů a piloty poslední závodní týden, kdy se přesouvali z Las Vegas do Abú Dhabí. Během několika dní se všichni museli aklimatizovat na místech vzdálených od sebe 12 časových pásem. Někteří letěli domů do Evropy na necelé dva dny, někteří letěli rovnou do Perského zálivu.
„Myslím, že každý opouštěl Las Vegas tak trochu rozbitý. Byl to naprosto brutální víkend pro všechny, co pracují v zákulisí. Určitě musíme podobné případy v budoucnu řešit,“ podpořil Russellova slova po premiérové Velké ceně Las Vegas šéf Red Bullu Christian Horner.
F1 pro příští rok plánuje 24 závodů v 21 zemích. Již dříve se zabývala úpravou kalendáře, přesunula třeba Velkou cenu Ázerbájdžánu na jiné datum, aby zkrátila přelety mezi jednotlivými destinacemi. Nad menším počtem závodů však vedení seriálu neuvažuje. Právě naopak.
Zdroj: The Athletic