První Estonec Ott Tänak, druhý Sébastien Ogier.
A mezi nimi rozdíl pouhých dvou desetin vteřiny.
Závěrečné účtování Rallye Sardinie vyrovnalo historické minimum v dějinách mistrovství světa. Paradoxem je, že až dosud držel rekord právě Ogier, který porazil v sezoně 2011 stejným rozdílem Jari-Mattiho Latvalu, svého současného šéfa v Toyota Gazoo Racing WRT.
„Samozřejmě jsme velice zklamáni, že nám vítězství tak těsně uniklo. Poslední etapa na Sardinii je tradičně hodně dramatická, a bohužel to není poprvé, co jsme zde zažili drama v posledním okamžiku. Tento podnik k nám nebyl pokaždé laskavý, ale pro Seba to vypadalo dobře a měli jsme pocit, že si zde společně dojedeme pro další vítězství. Jedinou pozitivní věcí je, že co se bodů týče, moc se toho pro nás nemění. Podobné okamžiky je někdy těžké vstřebat a my velmi neradi prohráváme, ale také nikdy neztrácíme naši bojovnou náladu a opět se vracíme do boje v příštím podniku v Polsku,“ rozdýchával dramatický závěr právě Latvala.
Světový rallyový šampionát FIA 2024 (po šesti závodech)
1. Thierry Neuville 122 bodů, 2. Ott Tänak 104, 3. Elfyn Evans 104, 4. Sébastien Ogier 92, 5. Adrien Fourmaux 74, 6. Takamoto Katsuta 52, 7. Kalle Rovanperä 36, 8. Dani Sordo 27, 9. Esapekka Lappi 23, 10. Grégoire Munster 16.
Světový rallyový šampionát FIA 2024 (týmy)
1. Hyundai Shell Mobis World Rally Team 269 bodů
2. Toyota Gazoo Racing World Rally Team 256
3. M-Sport Ford World Rally Team 131
Před rozhodující nedělní Power Stage dělil Ogiera od Otta Tänaka náskok pouhých 6,2 sekundy. Přesto Ogier dokázal i v závěru jet na vítězství až do chvíle, než v poslední náročné části této etapy začal ztrácet tlak v pneumatice. Ogier se i tak posunul na čtvrté místo v pořadí soutěžních jezdců, kde ztrácí jen 30 bodů na prvního v pořadí – přestože se zúčastnil pouze čtyř z dosavadních šesti podniků této sezony.
„Věděli jsme, že to bude těžké, protože některé úseky jsou hodně drsné a možná nám tolik nevyhovují. Myslím, že i tak jsme jeli dost dobře na to, abychom vybojovali první místo, ale bohužel jsme tři kilometry před cílem začali ztrácet vzduch v pneumatice. Podmínky během této Power Stage byly skutečně extrémní, dokonce ještě horší, než jaké zde pamatujeme z dřívějška, a nemyslím si proto, že jsem mohl něco zásadnějšího udělat jinak. Takové věci se nikdy nevstřebávají snadno, ale v konečném výsledku se v celkovém bodovém postavení týmu nic nemění. Myslím, že z práce za tento víkend mohu mít radost, prostě to někdy v motorsportu nevychází tak, jak bychom si přáli. Vrátíme se a pokusíme se ukázat výkony na naší tradiční úrovni,“ litoval osminásobný mistr světa Ogier.
I Elfyn Evans, další zástupce Toyota Gazoo Racing WRT, díky svému čtvrtému místu s navigátorem Scottem Martinem po boku zmenšil odstup za vedoucím jezdcem šampionátu na 18 bodů. Evans se po náročném pátečním startu až do sobotního večera konzistentně probojovával do vedoucí čtyřky a v posledním dni předvedl ještě výraznější tempo, které přineslo třetí místo v klasifikacích Super Sunday a Power Stage s celkovým ziskem 18 bodů.
Zdroj: Toyota
Éra dominantního Red Bullu je u konce, bije na poplach naštvaný Verstappen
Došlo k tomu dřív, než se počítalo. Zlomová měla být až sezona 2026, ale vypadá to, Red Bullu dochází dech mnohem dřív. „Možná...
Vyznání šéfa Ferrari: Carlos Sainz bude přínos až do poslední zatáčky sezony
Takhle se bojuje o nové angažmá! Carlos Sainz se sice před začátkem sezony dozvěděl, že Ferrari nemá v plánu s ním prodloužit...