Zdá se, jako kdyby Max Verstappen nemohl vyhrát šampionát běžnou formou. Svůj první titul mistra světa získal v Abú Dhabí 2021 po kontroverzním rozhodnutí vedení závodu. V loňském roce se stal mistrem světa v deštivé Velké ceně Japonska, která byla zkrácená. V cíli proto tehdy nastaly obrovské zmatky, protože po nějakou dobu nebylo jasné, kolik bodů se bude udělovat. Verstappen se tak definitivního potvrzení svého primátu dočkal až nějakou dobu po dojetí a všichni tak přišli o prvotní a upřímný výbuch Verstappenových emocí. I do třetice se může stát Verstappen mistrem neortodoxně. A sice, pokud v sobotním katarském sprintu získá alespoň tři body.
Zatímco Max Verstappen si neohroženě kráčí pro titul, druhý pilot Red Bullu Sergio Pérez to schytává ze všech stran. Závod v Japonsku se mu vůbec nepovedl, tlak na jeho osobu se zvyšuje. Sám Pérez nechce dělat z komára velblouda, za silnou kritikou médií však vidí také svůj původ.
„Mohli jsme to vidět s Russellem. Havaroval v Singapuru v posledním kole na třetím místě a nikdo o tom nemluvil. Když se něco podobného stane v Red Bullu, hned o vás stovky novinářů píší, že máte odejít. Takové věci se nyní v F1 dějí, svoji roli v tom podle mě má i to, že jsem Mexičan,“ nasupeně tvrdí třiatřicetiletý Pérez.
Program Velké ceny Kataru
pátek 6. 10. 2023 (15:30) - první trénink
pátek 6. 10. 2023 (19:00) - kvalifikace
sobota 7. 10. 2023 (15:00) - kvalifikační sprint
sobota 7. 10. 2023 (19:30) - sprint
neděle 8. 10. 2023 (19:00) - závod
Tip redakce: Max Verstappen bude korunován již po vítězném sprintu, ani v neděli jej to však nezpomalí. Mezi piloty Mercedesu, Ferrari a McLarenu uvidíme krásné bitvy. Verstappena na pódiu doplní Leclerc a Hamilton.
Velká bitva se strhne o druhé místo v Poháru konstruktérů. Vítězství si pro tento rok již dříve zajistil Red Bull. V boji o druhou příčku se stále teoreticky nachází čtyři týmy: Ferrari, Mercedes, McLaren a Aston Martin. Piloti Mercedesu po celý rok jezdí vyrovnaně, Ferrari však dokázalo urvat z rukou dominantního Red Bullu alespoň jedno vítězství. V rudé stáji také můžeme vidět menší střídání stráží, Charles Leclerc v poslední době ztratil své dosavadní výsadní postavení. O lepší zacházení si řekl svými výkony Carlos Sainz jr.
„Nesoupeříme o pozici jedna a dva, prioritou je vždy Ferrari. Číslo jedna a dva ve stáji jsou výmysly novinářů a fanoušků. Vždycky budete mít závody, kdy budete vy vepředu a ostatní vám pomohou a závody, kdy vy budete pozadu a naopak musíte pomáhat vy. Je mi jedno, jak se na to díváte. S Charlesem Leclercem spolu fungujeme skvěle,“ zhodnotil Carlos Sainz jr.
Na opačné straně vývojového cyklu se zdají být dva anglické týmy – McLaren a Aston Martin. Zatímco McLaren začal rok naprosto otřesně a nyní se veze na vlně euforie, kdy jejich zlepšený monopost dováží pravidelně piloti Lando Norris a Oscar Piastri na pódiových umístěních, Aston Martin se po úspěšném vstupu do sezony trápí. Fernando Alonso je stále chmurnější a druhý pilot Lance Stroll se potácí na chvostu závodního pole.
McLaren v prvních osmi závodech roku nasbíral 17 bodů. V následujících osmi Velkých cenách však jeho konto nabobtnalo o dalších 155 bodů od té doby, co upgradovali svůj monopost pro Velkou cenu Rakouska.
Aston Martin naopak za stejný úsek výrazně propadl a přišel o druhou a poté i třetí příčku mezi konstruktéry. McLaren šest závodů do konce šampionátu ztrácí na Alonsa se Strollem 49 bodů. Šéf týmu Mike Krack se nechal slyšet, že do konce sezony ještě stáj představí upgrade monopostu AMR23, který by jim měl pomoci udržet třetí pozici mezi týmy.
Zdroj: F1