Na ztrátu nebo penalizace se tu nehledí. Cílem je dokončit dakarskou rallye v Saudské Arábii a tím poctít hlavní myšlenku této slavné soutěže. Jenže první polovina byla pro posádku Čábela a Lounová protrápená. Jinak otestované auto začalo záhadně zlobit, nejdříve převodovka, pak tlak a teplota paliva... To je však minulostí. „Auto začalo fungovat, bohužel je však konec Dakaru. Jenže s tím už nic nenaděláme. Etapy projíždíme bez velkých problémů. Víme, že je vůz konečně dobrým nářadím,“ hlásil ve středu večer Čábela.
Zkušený pilot je unikátní postavou v českém motorsportu. Má zkušenosti s rallye, motorkami, ale také se závody na okruzích nebo do vrchu. A nemalé konto úspěchů! Co ale říká na slavnou pouštní soutěž? „Líbí se mi to, má to úroveň. Přiznávám, že třída Dakar Classic předčila mé očekávání. Není to jen jízda pravidelnosti, ale regulérní závod, kde si musí člověk dávat pozor, aby se vešel do času,“ dodal Čábela, který je zároveň k Dakaru rovněž kritický a několik věcí se mu nelíbí.
„Co se mi na Dakaru nelíbí, tak skutečnost, že je možné jet podle různých aplikací. Ta první patnáctka nebo dvacítka posádek se po trati orientuje podle nějakých francouzských tripmasterů, kde mají trasu nahranou. Pilot pak pouze přidává nebo ubírá plyn. To mi přijde proti filozofii starého Dakaru. To se mi hodně nelíbí,“ přiznává Čábela z týmu Moto Racing Group.
A ještě jedna další věc Čábelu na Dakaru štve… Zkušený závodník plánoval do letošního ročníku vyrazit ve speciálu Matra Murena. To nakonec nevyšlo. „Nelíbí se mi tady úroveň aut. Člověk vyhrabe starý šrot a udělá z toho rádoby závodní auto. Představoval bych si více, že tady budou klasická auta, které se na tom Dakaru v minulosti pohybovaly, prostě speciály. Těch je tu málo.“