Mattia Binotto, Maurizio Arrivabene, Marco Mattiacci a Stefano Domenicali. Tito všichni se v horké židli šéfa rudé stáje vystřídali v poslední dekádě. Nyní tuto řadu doplní Francouz Frederic Vasseur.
O konci dosavadního šéfa Mattii Binotta, dlouholetého inženýra stáje, který byl v roce 2019 povýšen do funkce nejvyšší, se spekulovalo už v průběhu sezony. Kudrnatý Ital s brýlemi přesto sezonu dokončil. Ferrari i přes spoustu přešlapů dokázalo udržet druhou příčku v Poháru konstruktérů i v pořadí pilotů, i když Charles Leclerc na prvního Maxe Verstappena ztratil propastných 146 bodů. Vedení Ferrari se sice po sezoně nechalo slyšet, že Binotta nehodlá odvolat a stojí za ním, třiapadesátiletý Ital nakonec rezignoval sám.
Celkem brzy se vyrojila jména, o kterých Ferrari uvažuje jako o nástupcích Binotta. Spekulovalo se o jménu Rosse Brawna, který ve Ferrari v Schumacherově éře jíž působil, jenže ten ze své pozice technického ředitele F1 chce spíše odejít do důchodu.
Úplně první dohady ale mířily směrem do týmu Alfa Romeo. Týmu, který využíval pohonné jednotky Ferrari a řídil jej čtyřiapadesátiletý Francouz Frederic Vasseur. A jak se nakonec ukázalo, prvotní spekulace byly správné.
Alfa odebírala roky motory Ferrari (od roku 2026 přejde na motory Audi), Vasseur tak má přehled o technických parametrech stáje. Navíc dříve v Alfě vedl Charlese Leclerca. Právě poničený vztah s hlavní hvězdou stáje měl být jedním z hlavních důvodů předčasného Binottova konce.
„S Fredem jsem spolupracoval už od mládežnických let. Vždycky ve mě věřil a měli jsme vždy skvělý vztah,“ řekl o svém staronovém šéfovi Charles Leclerc.