Jedenáct zápasů ve francouzské La Lize a jen jedna branka a k tomu pět asistencí. Lionel Messi tak potřebuje 865 minut na vstřelení gólu.
V Lize mistrů nastoupil argentinský útočník k pěti utkáním a zaznamenal pět gólů.
Jenže síla Lionela Messiho je teď mnohem výraznější mimo hřiště a v Paris Saint-Germain nemají jediný důvod litovat, že Messiho angažovali. Messi přišel jako volný hráč a teď plní klubovou pokladnu.
„Z komerčního hlediska je jeho dopad neuvěřitelný,“ přiznává ředitel marketingu Marc Armstrong v rozhovoru pro magazín Goal.
Paris Saint-Germain dosud zvládlo prodat téměř milion dresů s Messiho jmenovkou. A nebýt výrobních výpadků kvůli pandemii covidu-19 a nedostatku produktů ve fan shopech, bylo by jich prý značně víc.
„Je to nejlepší uvedení dresu na trh v naší historii. Poptávka byla o 30-40 % vyšší. Kdybychom jich byli schopni vyrobit víc, o to víc bychom prodali,“ tvrdí Armstrong.
Messiho dopad však fotbalový gigant pociťuje také v rámci sponzoringu. Okamžitě po potvrzení informace, že se čtyřiatřicetiletý hráč stěhuje z Barcelony do Paříže, ozvaly se nové společnosti s nabídkou spolupráce. A u těch stávajících se podařilo navýšit jejich závazky. „Nikdy jsme nemívali problém se sháněním sponzorů, ale tak silnou poptávku jsme dřív nezažili. Těch žádostí je opravdu hodně,“ říká Armstrong s tím, že jen příchod nových partnerů znamená řádově další desítky milionů eur do klubové pokladny.
Zajímavý je i fanouškovský boom. Jen za první týden po podpisu smlouvy s Messim získalo PSG dalších 20 milionů odběratelů napříč všemi svými digitálními platformami. Každý měsíc se pak zvyšuje o další milion. „Naše komunita je se 150 miliony fanoušků na sociálních sítích na historickém maximu.“
To platí i o poptávce po permanentkách a běžných vstupenkách. Ta je podle Armstrongových slov taková, že vedení klubu zvažuje změnu cenové politiky a jejich zdražení.