Ve Velké Británii se Ferrari opět rozsypala strategie. Charles Leclerc, který má být hlavním vyzyvatelem stáje v boji o titul, skončil podruhé za sebou mimo body - na 14. místě. Jeho inženýr ho totiž poslal na trať příliš brzy na pneumatikách do přechodných podmínek a Monačan tím přišel o spoustu času.
„Byl jsem přesvědčený, že je to správná volba vzhledem k informacím, které jsme v tu chvíli měli. Slyšel jsem, že déšť, který přijde, bude velmi intenzivní, jenže přišel až o osm kol později,“ prozradil zákulisní dění Leclerc.
Od vítězství v Monaku zažívá Leclerc nelehké časy. Skončil od té doby pátý, jedenáctý, čtrnáctý a jednou nedokončil. Jako kdyby překonání jedné kletby na něj uvalilo novou. Současná situace proto na Leclerca silně doléhá.
„Necítím se dobře. Je toho moc. Je to příliš mnoho závodů,“ mluvil vyčerpaně Leclerc s novináři. „Už vůbec nevím, co mám v rozhovorech říkat. Musíme se zrestartovat jako tým… Pokaždé to nevyjde kvůli nějakému jinému detailu. Ztěžuje to analýzu a progres,“ povzdechl si pilot Ferrari.
Charlese Leclerca s Carlosem Sainzem v posledních sezonách sráží strategické chyby a nespolehlivost monopostů. „Musíme si s týmem sednout na téma rozhodování a jak zlepšit vyhodnocování informací v kritických momentech,“ myslí si Leclerc.
V uplynulém týdnu Ferrari oznámilo, že po téměř dvaceti letech skončil ve Ferrari technický ředitel Enrico Cardille, který přešel do Aston Martin. Po letošní sezóně se navíc dočká Leclerc nového stájového kolegy, když Carlose Sainze nahradí sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. V zákulisí se rovněž spekuluje o tom, že by v příštím roce mohl technický tým Ferrari rozšířit konstruktér Adrian Newey, který rezignoval na svoji pozici v Red Bullu.
Zdroj: F1