Lewis Hamilton se svým stájovým kolegou Georgem Russellem zvolili v nizozemském Zandvoortu původně strategii jedné zastávky v boxech. Díky tomu se dostali na čelo závodu a nějaký čas jej kontrolovali.
Hamilton zamířil do boxů až v 29. kole a od mechaniků dostal nejtvrdší bílou sadu gum, která mu měla vydržet až do konce. Mercedesu tato směs opravdu dobře fungovala a britský šampion se postupně prokousával dopředu, až se znovu vyškrábal na první místo.
Jenže do závodu zasáhli Yuki Tsunoda a pak i Valtteri Bottas. Tsunoda se dohadoval se svými mechaniky kvůli technickému stavu svého vozu a zastavil vedle trati, ačkoliv z boxové zídky slyšel, že je vše v pořádku. Japonec tím však spustil režim virtuálního safety car, v době, kdy Hamilton ze druhého místa stahoval Verstappenův náskok na čele.
I tak solidní pozici Hamiltonovi o dalších šest kol později pokazil jeho někdejší týmový parťák Valtteri Bottas, který nyní závodí za Alfa Romeo. Finský pilot totiž zastavil svůj monopost vedle trati v prostoru cílové rovinky. Na trať vyjel fyzický safety car, čehož využili Verstappen a Leclerc a na svojí žádost také Russell, aby obuli pro poslední fázi závodu nejrychlejší měkkou sadu.