Po prologu a třech etapách mají najeto přes 1000 ostrých kilometrů v náročném terénu plném písečných dun i zrádného kamení. A jejich nový speciál si vede velice dobře. Přestože posádka v každé etapě řeší některé dětské nemoci svého vozu, stabilně udává tempo kamionové kategorii. „Je to krásná soutěž. Kdo sem jede, dobře dělá, protože před Dakarem jsou to opravdu cenné kilometry,“ hodnotí po polovině závodu pilot Martin Macík.
Nový dakarský kamion týmu Big Shock! Racing není stavěný na pomalé rozjezdy a Martin Macík Arnošta na Rallye du Maroc rozhodně nešetří. Speciál Iveco Powerstar, který vyvinul šéf týmu Martin Macík starší s týmem MM Technology, a dokončil ho jen pár dní před odjezdem do Maroka, už za svůj krátký život stihl hodně. Po přejezdu z ČR do rozpáleného Maroka bez problémů prošel technickými přejímkami a pak rovnou naskočil do ostrého závodního tempa.
Úvodní 10km prolog vyšel posádce týmu Big Shock! Racing skvěle, když vybojovala vedoucí pozici. „Zatím jsem mile překvapen, jak Arnošt funguje. Teploty jsou tu vyšší než na Dakaru, běžně přes 40 stupňů ve stínu. Nový kamion jede jak pila. Je to rychlé, přesné auto. Vede si dobře. I když víme, že plná konkurence na nás bude čekat až v Saúdské Arábii,“ hlásil Martin Macík po prologu.
Opravdovou zkoušku ale přinesla až 1. etapa, čítající 288 ostrých kilometrů. Tvrdá, uskákaná, šotolinová trať i krásné duny daly kamionovým jezdcům šanci prověřit jejich limity. A Arnošt ukázal, kde potřebuje doladit. „Budeme pracovat na podvozku. Ten jsme udělali tvrdší, než jsme plánovali. V kabině to dnes bylo velmi bolavé. Dofukovací systém pneumatik potřebuje také dotáhnout. Vypověděl nám poslušnost zrovna před dunami, takže jsme jednou decentně zapadli,“ popisuje mechanik David Švanda. Ale dodává, že se naštěstí nejednalo o zásadnější problém.
Posádka zastavila a upustila pneumatiky ručně. Následně projela celé dunoviště a na jeho konci kola opět dofoukla. A pak už žlutý kamion letěl až do cíle. Na trati se poprvé poštěstilo prověřit také rychlost výměny pneumatiky. Arnošt má totiž oproti původnímu Karlovi jiné uložení rezerv. I v náročnějším terénu a závodním módu to sedlčanská parta zvládla za 4,5 minuty. V cíli 2. etapy byl Macík 2. nejrychlejší.