Dva body k dobru před Velkou cenou Turecka, šestibodové manko po ní.
Lewis Hamilton se ještě před odjezdem z Istanbulu pustil do svého týmu a litoval, že poslechl příkaz k výměně pneumatik. Podle Martina Brundla je však vina na Hamiltonově straně. Za to, že spadl ze třetí pozice na pátou, si může podle motoristického experta sám.
Lewis Hamilton není ten, kdo by jenom poslouchal příkazy z týmového rádia. Nebylo by to poprvé, co se postavil proti strategii Mercedesu. Jenomže tentokrát se tak dlouho dohadoval o smyslu posledního pit stopu a přezutí na nové pneumatiky do mokra, až ztratil svou pozici.
„Jsem frustrovaný tím, že jsem se nechal přemluvit a nespolehl se na svůj pocit,“ zlobil se sedminásobný šampion a dodával, že Mercedes je příliš konzervativní.
Hamilton byl rozhodnutý dojet závod na stávající sadě, bez ohledu na risk a zhoršující se jízdní vlastnosti svého monopostu. Nakonec se nechal přesvědčit a deset kol před koncem zajel vyměnit do boxů pneumatiky, po výjezdu se však zařadil na páté místo a už se nepohnul.
Mercedes se přitom shodl po závodě i s dodavatelem pneumatik Pirelli, že kdyby Hamilton nezajel pro novou sadu, pravděpodobně by Velkou cenu nedokončil.
„Z jeho strany šlo o velký omyl. Všichni ostatní těžili z dřívější zastávky, on svou příležitost promeškal,“ zlobí se na Hamiltona Martin Brundle. Podle něj měl přitom Mercedes před včerejší Velkou cenou poměrně jednoduché zadání. „Měli se snažit minimalizovat ztrátu za trest kvůli výměně pohonné jednotky, ale především jenom kopírovat strategii Red Bullu. Lewis ale evidentně vyvedl svůj vlastní tým z rovnováhy.“