Dakar je nepředvídatelný. Po pekelné 4. etapě dnes posádka Martina Macíka přijela později na start 5. etapy, protože mechanici do poslední chvíle pracovali na výměně jednoho z dílů. Ale pak už šlo vše hladce. Jakmile Iveco navigované Františkem Tomáškem vtrhlo na trať, nasadilo stíhací tempo a nechávalo za sebou jednoho soupeře za druhým. Zbrzdila ho jen jedna výměna pneumatiky.
„Vyrazili jsme snad z úplně posledního místa a krájeli jsme jeden kamion za druhým. Trať byla hodně vyježděná, takže jsme my i kamion dostávali dost na zadek. Ale zvládli jsme to, myslím, dobře. Jeli jsme už totálně vyklidnění. Ferry všechny body krásně našel, i když byla navigace poměrně složitá. Šlo to dneska dobře,“ řekl Martin Macík, který se dál snaží o co nejlepší umístění.
„Každý ujetý kilometr a vyřešená těžkost na Dakaru přináší zkušenosti, které nemáte šanci jinde získat. Tak my k Dakaru přistupujeme. Nemáme v plánu stěžovat si. Jedeme dál, co to dá, jsme ve hře o TOP 10 a současně sbíráme body ve Světovém poháru, jehož je Dakar nově součástí,“ dodal Macík.
Macíkův kamion s číslem 503 na trase také několikrát zastavil u spřátelených posádek. „Zastavovali jsme u kluků z Italtrans Racing týmu a pomáhali jim. A pak i u Martina Šoltyse. Kluci opravovali v dunách Arnošta. Ale nedokázali jsme jim bohužel moc pomoci, neměli jsme u sebe ani potřebné díly. Věřím, že to zvládnou vyřešit a dojedou do cíle,“ popisoval mechanik David Švanda.
Po extrémní 4. etapě většina mechaniků přes noc vůbec nespala. „Kluci jsou rozdělení do skupinek a každá má na starost svou specializaci – nápravy, motory, převodovky, pneumatiky... Současně každý ze čtyř kamionů, o které se staráme, má svého hlavního mechanika. To je člověk, který byl u stavby auta a zná ho do posledního šroubku. Po návratu posádek do bivaku každý ví, co má dělat. Kluci se hned vrhají do práce a servis probíhá někdy až do rána,“ popisuje mechanik David Švanda.
Tým MM Technology se na Dakaru stará o Karla a Arnošta – kamiony domovského Big Shock! Racingu. A také o Vincenza a Niciase, speciály spřátelených týmů Project 2030 a Italtrans Racing, vyrobené v Sedlčanech.