Promarněná šance, kdy skončil při Velké ceně Británie až jako čtvrtý pořádně rozčílila Charlese Leclerca. Jeho týmový kolega Carlos Sainz se sice radoval z prvenství, ale rozhodnutí týmu nechat Leclerca kroužit za safety carem na opotřebovaných pneumatikách v době, kdy byly oba vozy Ferrari na prvních dvou pozicích, považuje Leclerc za školáckou chybu.
To kvůli chybám ve strategii se propadá průběžným pořadím a sleduje, jak se před něj prodrala dvojice Red Bullu Max Verstappen a Sergio Pérez.
„Byli jsme první a druhý, dojeli jsme první a čtvrtý. Je jasné, že se musí něco změnit,“ zlobil se Charles Leclerc ještě v Silverstone, aby rychle odjel do svého domova v Monaku.
Napětí ve Ferrari už nějakou dobu roste. Stejně tak rozmíšky mezi Leclercem a šéfem stáje Mattiou Binottem. Právě to byl důvod, proč Binotto dorazil ještě před nadcházející Velkou cenou Rakouska za Leclercem a snažil se všechno si vyříkat.
„Chtěl jsem si doma odpočinout a pořádně se připravit na Rakousko. Mattio se ke mně připojil, aby se ujistil, že je se mnou všechno v pořádku,“ okomentoval Leclerc nečekanou návštěvu pro deník Gazzetta dello Sport.
Podle interních zdrojů Ferrari měli ti dva dostatek témat k probírání. Výsledkem mají být změny v komunikaci uvnitř týmu, změna kompetencí by měla zamezit dalším chybným rozhodnutím v průběhu závodů. Právě Velká cena Rakouska by měla znamenat tlustou čáru za posledními výkony Ferrari, které se chce vrátit na vlnu euforie z úvodu sezony.
„Nebudu zacházet do podrobností, ale museli jsme změnit pár drobností. Způsob komunikace byl příliš komplikovaný,“ potvrdil Leclerc s tím, že se bude on osobně snažit vyvarovat další kritiky týmu a emotivních reakcí. „I když se snažíte krotit, v autě je ve vás hodně adrenalinu. Někdy jste tak zklamaní, že si o tom potřebujete promluvit. Snažím se ale krotit, protože dobře vím, že cokoli řeknu, může nabýt nepředstavitelných rozměrů,“ připustil.
Zdroj: F1, RMC Sport