Fanoušci naházeli na trávníky stadionů mužstev první a druhé Bundesligy tenisové míčky, čokoládové euro mince nebo jablka. Protesty, jaké fotbalové Německo nepamatuje, vypukly poté, co kluby v prosinci odsouhlasily, že budou jednat o vstupu nového investora do organizace DFL. Ta spravuje třeba marketingová práva dvou nejvyšších fotbalových soutěží v Německu.
„Jde o to, že kluby si prostřednictvím organizace DFL, která řídí německou ligu, schválily vstup investora, který si může koupit osmiprocentní podíl ze zisku z marketingových práv. Do německého fotbalu to sice může přinést víc peněz, ale na to fanoušci neslyší a obávají se například toho, že oním investorem bude firma, která je majetkově propojena s režimem v Saúdské Arábii. To je pro většinu fanoušků zcela nepředstavitelná věc," popsal v podcastu Livesport Daily fotbalový novinář Ondřej Vaculík.