Loni jsme se kromě nervy drásajícího zápolení dvou hvězdných pilotů Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona, kteří spolu soupeřili doslova do posledního kola, dočkali rovněž nejkratšího závodu v historii Formule 1.
Od letošní sezony by měla vejít v platnost nová pravidla jak udělovat body, aby se neopakovalo loňské bezvládí a chaos, které zavládly při Velké ceně Belgie. Tehdy závod začal kvůli špatnému počasí o 25 minut později a za safety car. Po dvou kolech s omezenou rychlostí byli piloti opět staženi do boxů a následovalo mučivé čekání na verdikt, co bude dál.
Po několika hodinách monoposty opět vyjely na trať a obkroužily další tři kola za safety car a závod byl definitivně ukončen. Nejkratší závod v historii F1 (co se týče ujeté vzdálenosti) tak skončil po třech hodinách a 44 minutách. Piloti obdrželi za svůj výkon polovinu bodů. Co však bylo zarážející, že samotné vedení F1 nebylo dlouho schopné informovat, jak vlastně a zda vůbec budou jezdci honorováni. Nakonec i bez závodění navýšil Verstappen svůj tehdejší náskok na Hamiltona. George Russell si po báječném výkonu v kvalifikaci vyjel druhé místo, které rovněž nemusel nijak potvrzovat v nedělním závodě. Mnozí odborníci pak poukazovali, že takto získané body mohly potenciálně velmi nedůstojně rozhodnout celý šampionát.