Byl to nebývale deštivý den na Suzuce. Promáčená trať dělala pilotům značné problémy při řízení. Ke konci závodu velmi hustě pršelo. Ve 42. kole ustřelil monopost Andrey Sutila a nekontrolovaně vyletěl z trati. Zasekl se v ochranné bariéře. Rychlost jezdců omezily žluté vlajky. Traťoví maršálové nastoupili k úklidu Sutilova nepojízdného vozu.
Jenže jen o kolo později Bianchi rovněž ztratil kontrolu nad svým vozem, ve stejném místě jako Sutil. Řítil se směrem k jeřábu, který zvedal Sutilovu formuli, aby ji přenesl přes bariéru. Bianchi narazil do jeřábu, část jeho vozidla zůstala zaklíněná pod ním. Pětadvacetiletý Jules následně bojoval dlouhých devět měsíců v nemocnici o svůj život. Nakonec 17. června 2015 umírá v nemocnici v Nice.
„Byl jsem za Julesem v nemocnici a viděl, jak je jeho stav vážný. I tak jsme doufali, že ho uvidíme, jak se jednou vrátí. Ale to se bohužel už nikdy nestane. Na svého otce a Julese si vzpomenu před každým závodem,“ popsal jeho blízký přítel a kmotřenec Charles Leclerc v Drive to Survive.
„Byl si velmi blízký s Ferrari. Možná by jednoho dne za ně opravdu jezdil,“ kroutil hlavou bývalý světový šampion Fernando Alonso.