Vedení šampionátu vozů Formule 1 se dlouhodobě snaží o zatraktivnění konceptu závodů. Právě z této snahy vzešel formát takzvaného sprintu. Ten vypadá tak, že se klasická kvalifikace přesunuje už na páteční podvečer a její výsledky určují startovní pozice pro sobotní sprint. Ten se jede odpoledne na cca 100 kilometrů, tedy zhruba třetinu klasického závodu. A jeho výsledky pak určují pořadí na startu Velké ceny, první tři jezdci si navíc připíšou i body do šampionátu (3-2-1).
Generální manažer F1 Ross Brawn nyní pro BBC oznámil, že tento koncept se bude dále rozvíjet. Nestane se, že by se sprint stal hned od příštího ročníku pevnou součástí všech závodních víkendů, ale jeho četnost se zdvojnásobí. Pojede se tedy celkem šestkrát.
Podle Brawna nechce Formule 1 dělat radikální, ale spíše progresivní kroky. Jak ale zároveň dodává, nikde není psáno, že se v budoucnu nemůže stát sprint pevnou součástí programu Velkých cen.
"Postupujeme opatrně krok za krokem a na základě těch šesti sprintů se můžeme rozhodovat, zda jejich počet navýšit," okomentoval možný budoucí vývoj pro BBC Ross Brawn. Ten dodává, že vedení šampionátu stále dbá především na to, aby sprint či jakékoliv další vylepšení nezastiňovaly hlavní nedělní závod. To musí být stále naprostá priorita a nejatraktivnější část závodního víkendu.
Na kterých šesti Velkých cenách by se měl sprint v příštím roce jet, zatím není rozhodnuté. Všeobecně se očekává, že by mezi nimi měla být Velká cena Británie, stejně jako letos.
Stejně tak stále zůstává nejasné, jak bude v příštím roce formát sprintu přesně vypadat, jakým pravidlům bude podléhat. Ross Brawn už řekl, že udělovat pole position vítězi sprintu namísto jezdce s nejrychlejším kolem, byla chyba. Toto rozhodnutí se nesetkalo se sympatiemi ani fanoušků, ani jezdců samotných. Ve hře je proto varianta, že by sprint byl úplně samostatným závodem, za který by se udělovalo více bodů, než tomu je v letošní sezoně.