Pro některé fanoušky namlsané třemi úvodními závody to mohlo být kruté čekání. Piloti F1 naposledy závodili v Austrálii 2. dubna, pauzu měli až do tohoto víkendu. Na přesný formát, v jakém budou tento víkend závodit, si však jezdci počkali až do začátku tohoto týdne.
Komise F1 rozhodla, že se pojedou dvě kvalifikace – nejprve páteční, která určí pořadí na startu do nedělního závodu a pak ještě sobotní, která srovná piloty na startu sprintu v sobotu odpoledne. Kvalifikace do sprintu ponese název „Sprint Shootout“, tedy sprintový rozstřel a jezdci budou mít méně času zajet svá rychlá kola než v tradiční kvalifikaci. Pro první dvě části kvalifikace také všechny týmy budou muset povinně obout střední směs pneumatik.
Program Velké ceny Ázerbájdžánu
pátek 28. 4. 2023 (11:30) – první trénink
pátek 28. 4. 2023 (15:00) – kvalifikace do nedělního závodu
sobota 29. 4. 2023 (11:30) – kvalifikace pro sprint
sobota 29. 4. 2023 (15:30) – sprint
neděle 30. 4. 2023 (13:00) – závod
Jako lídr průběžného pořadí přijede do Baku Max Verstappen s Red Bullem. Na čele má patnáctibodový náskok na stájového kolegu Sergia Péreze. Z dosavadních tří závodů se pokaždé z vítězství radoval vůz Red Bullu (2x Verstappen, 1x Pérez), sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton o konkurenčním monopostu RB 19 dokonce prohlásil, že je nejrychlejším autem, jaké kdy viděl. Šéf rakouské stáje Christian Horner však řeči o dominanci mírnil.
„RB 19 je určitě fantastické auto. Je skvělé, že se nám povedlo v prvních dvou závodech mít oba své piloty na prvním a druhém místě. Jsme si ale velmi dobře vědomi, že sezona je dlouhá. Stále je před námi 21 závodů a šest sprintů, vnímáme také, že s návratem do Evropy naši konkurenti představí upgrady. Stále máme na čem pracovat,“ krotí nadšení Horner.
Mercedes po úspěšné Velké ceně Austrálie, kdy se Russell kvalifikoval jako druhý a Lewis Hamilton závod dokončil na druhém místě za suverénním Verstappenem, opět hledí do budoucnosti s optimismem. Během dubnové přestávky v sídle stáje horečně pracovali na vylepšení svého monopostu s kódovým označením W14. Do funkce technického ředitele se vrátil úspěšný James Allison, který stál u největších úspěchů stáje v posledních letech, s jasným úkolem vyřešit problémy současného vozu. A podle dat ze simulátoru je prý na dobré cestě.