Prý dostal padáka. Ale Günther Steiner trvá na tom, že mu jen vypršela smlouva.
Technicky vzato, je to jedno a totéž.
Steiner vedl deset let tým Haas a bez ohledu na mizerné výsledky to byl on, kdo držel stáj nad vodou.
To on vymyslel koncept, že v Haasu připravují vývojáři jen to nejnutnější dané pravidly, všechno ostatní nakupují od Ferrari. Je to levné, jen se potom těžko pracuje na upgradech.
To on přišel s vidinou jezdců, kteří si zaplatí za to, že budou za Haas závodit. Bylo to extrémně výhodné, ale jen do doby, kdy Nikita Mazepin a Mick Schumacher nezačali rozbíjet svá auta při nesmyslných haváriích.
A byl to on, kdo našel nového hlavního sponzora týmu, když kvůli protiruským sankcím přišel tým o společnost Uralkali vlastněnou tehdy Mazepinovým otcem.
A je to právě současný sponzor MoneyGram, kdo se staví proti rozhodnutí Haasu nepokračovat s Güntherem Steinerem u kormidla.
Jasně, tým byl v sezoně nejhorší z celého startovního pole. Skončil poslední v Poháru konstruktérů, když bodoval jen v deseti z dvaceti dvou Velkých cen. Jenže bez ohledu na výsledky to byl Günther Steiner, kdo týmu zajišťoval zviditelnění. Stal se hvězdou dokumentární série Netflixu Drive to Survive, jeho vystupování však bavilo i ty fanoušky, kteří Netflix nesledovali.
Vlastník týmu Gene Haas však trvá na tom, že je třeba vylepšit výkony na trati a chce se zaměřit na konzistenci výsledků. Proto Steinera vystřídá Ayaem Komatsu, který vedl v Haasu vývoj.
„Všechny nás frustrovalo, že nedokážeme ostatním konkurovat. Těším se, že se zaměříme na vybudování interní struktury tak, abychom začali dosahovat požadovaných výsledků,“ okomentoval Komatsu své povýšení.
Zdroj: BBC