Red Bull se před několika lety rozhodl k ambicióznímu kroku. Tým už se nechtěl dále spoléhat na externí dodavatele svých pohonných jednotek (dříve monoposty Red Bullu jezdily s motory Renault nebo Honda) a vytvořil si vlastní divizi na vývoj motorů s názvem Red Bull Powertrains. Na tomto projektu pak psolupracuje s automobilkou Ford.
Nyní šéf stáje Red Bull Christain Horner poodhalil bližší záměry, které s touto divizí vedení Red Bullu má.
Obecně se předpokládá, že Red Bull Powertrains vyvíjí motory pro obě stáje pod hlavičkou Red Bullu – hlavní tým Red Bull a záložní tým s názvem Alpha Tauri (od příštího roku pravděpodobně přejmenovaný na Hugo Boss Bulls Racing). Horner však teď mluvil o tom, že by své pohonné jednotky nabídl za úplatu i ostatním týmům.
„Myslím, že nejdříve se budeme muset naučit chodit, než začneme běhat. Avšak spojit vývoj motorů obou našich týmů pod jednu střechu dává smysl,“ podotkl Horner. „Jsme nezávislý dodavatel motorů. Máme skvěle fungující vztah s Fordem, z toho plyne řada výhod. Určitě začneme tím, že budeme naše motory dodávat našim dvěma stájím.“
Schůzky s Red Bullem absolvoval například šéf McLarenu Zak Brown. McLaren v současnosti jezdí s pohonnými jednotkami Mercedes. Německá automobilka dodává vedle svého továrního týmu motory také stájím Aston Martin a Williams. Kromě Mercedesu nalezneme v současnosti mezi dodavateli ještě Ferrari, Hondu a Renault. Od roku 2026 k nim přibyde navíc ještě Audi.
„Do budoucna se nebráníme spolupráci s dalšími týmy. Naši továrnu jsme dimenzovali s výhledem na možnou dohodu až se čtyřmi stájemi,“ poodhalil Horner.
Red Bull by se měl naplno spoléhat na pohonné jednotky od Red Bull Powertrains od sezony 2026, kdy začnou platit nová technická pravidla.
Zdroj: PlanetF1