Všechna dosavadní zaváhání Lewise Hamiltona vyřešil jeho monopost. Celé roky fungovala dokonalá symbioza, kdy se mohl Hamilton spoléhat na to, že v seriálu Formule 1 není rychlejší vůz. Tahle kamufláž je pryč a teprve teď se ukazují skutečné jezdecké schopnosti sedmatřicetiletého Brita.
Tvrdí to mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve, který v rozhovoru pro GrandPX.News oznámil, že Hamilton je poprvé v kariéře v situaci, kdy „musí tlačit na pilu“.
„Všechny špatné víkendy se daly maskovat jejich vynikajícím motorem. To už teď ale nejde. Bude zajímavé sledovat, jak na to Mercedes zareaguje, protože na takovou situaci nejsou Toto Wolff s Lewisem Hamiltonem zvyklí,“ zmiňuje Villeneuve vedle jezdce i šéfa stáje. „Už teď ale můžeme říct, že boj o titul v jejich případě nepřipadá v úvahu.“
Podle Villeneuva těžil vždy Lewis Hamilton z faktu, že měl k dispozici perfektní vůz, ten vůbec nejrychlejší na startovním roštu. O tohle privilegium však v letošní sezoně přišel a dokonce je prý legitimní se ptát, jestli má být Hamilton nadále považovaný za týmovou jedničku. Villeneuve totiž tvrdí, že dochází ke střídání stráží nejen mezi týmy v seriálu Formule 1, ale také přímo v Mercedesu.
Zatímco byl Hamilton vyřazený už během úvodní kvalifikace a pak se prodíral z patnácté příčky na konečnou desátou, George Russell skončil pátý. Hamilton spadl podle Villeneuva z piedestalu a bez vyladěné techniky ho nemá co zachraňovat, Russell se místo toho tři sezony potýkal s problematickým Williamsem, takže pro něj není současná situace tolik překvapivá. To je prý důvod, proč by měl Mercedes přehodnotit podporu svých pilotů a začít se k Russellovi chovat jako k jedničce.