Vyřazení hned v první části kvalifikace je Hamiltonův nejhorší výsledek od roku 2009. Šestnáctá příčka na startovním roštu se vylepšila o jedno místo jen díky tomu, že Mike Schumacher po své havárii do Velké ceny Saúdské Arábie nenastoupil. A o báječném souboji úřadujícího šampiona Maxe Verstappena a průběžného lídra seriálu Charlese Leclerca si mohl nechat jenom vyprávět, tak daleko od důležitého dění Hamilton byl.
„Za sebe osobně bych řekl, že jsem vytěžil z minima maximum. Nejsem si ale jistý, že tohle samé se dá říct o týmu. Musíme si promluvit,“ pustil se Hamilton zostra v rozhovoru pro Sky F1 do Mercedesu. Postěžoval si, že nebyl schopný držet krok ani s vozem stáje Haas, ta přitom ještě minulou sezonu patřila za beznadějného otloukánka. „Když už se mi povedlo předjet Magnussena, tak se pak kolem mě prohnal zpátky, jako by ho vystřelili z praku. S tím jejich výkonem jsem nemohl vůbec nic dělat.“
O Hamiltonově situaci nejlépe mluví historka z cíle, kterým projížděl jako desátý. Když mu hlavní inženýr Mercedesu Peter Bonnington potvrzoval finální pozici a zároveň se mu jménem Mercedesu omlouval za martýrium, kterému byl podroben, Hamilton se pouze zmateně optal: „Je za tohle umístění vůbec nějaký bod?“
Když Lewis Hamilton začínal v roce 2007 v seriálu, bodovalo totiž jen šest nejlepších. To až od sezony 2010 se body rozdávají prvním deseti jezdcům, jenže Hamiltona to nikdy nemuselo zajímat. Ten se vždy snažil bojovat o maximum v podobě 25 bodů za vítězství.