Dojel jako pátý a ztratil vedení v šampionátu, které přepustil rivalovi Maxu Verstappenovi z Red Bullu. Podle Lewise Hamiltona za to může chybná týmová strategie při Velké ceně Turecka, ani s odstupem několika dní se ještě nesmířil s tím, že mu tým neumožnil dojet do cíle na stávající sadě pneumatik a pokusit se tak uhájit třetí místo.
Podle Jamese Allisona však Hamilton vytěžil ze situace maximum. Kdyby pokračoval na starých pneumatikách, propadl by se až na osmé místo. To dokládá podrobnou analýzou.
Ideálním okamžikem pro přezutí bylo podle Mercedesu 36. až 37. kolo. Tehdy se v boxech zastavili jak Hamiltonův kolega Valtteri Bottas, tak Max Verstappen. „Kdyby Lewis udělal to samé a pak pneumatiky šetřil, měl by silnou pozici na čtvrtém místě a pravděpodobně by dokázal zaútočit na třetí místo,“ vysvětluje Allison.
Jenže Mercedes v ten moment spoléhal na to, že mokrá trať vyschne a Hamiltonovy pneumatiky vydrží. Tým doufal, že díky tomu a pit stopům ostatních získá Hamilton třetí místo bez boje.
Ve 41. kole ukázala analýza, že se tak nestane, ale zastávka v boxech umožní hájit čtvrté místo. Tehdy začaly dohady mezi Hamiltonem a inženýrem Petem Bonningtonem. Hamilton nakonec zamířil do boxů až v 50. kole, a to už bylo pozdě.
„Náš časový diagram jasně ukazoval, že pokud Lewis absolvuje i těch posledních osm kol na starých pneumatikách, propadne se na sedmé, možná i osmé místo. S největší pravděpodobností by sice dojel do cíle, ale opotřebení se rychle zvyšovalo a časy na kolo se horšily. Tempo v samotném závěru by bylo tristní,“ tvrdí Allison.
Podle něj šlo o dobré rozhodnutí. Kdyby Lewis Hamilton dal tentokrát jen na svůj instinkt a postavil se proti týmu, neztrácel by po Velké ceně Turecka na Verstappena šest bodů, ale jeho manko by bylo dvojnásobné.