Ten příběh začal v roce 2022.
Tehdy se spojit britský kontinentální tým Saint Piran s výrobcem kol z Číny, aby si objednal potřebný materiál. Pochopitelně levně. Jenomže bez potřebné homologace nutné pro účast v závodech Mezinárodní cyklistické unie UCI.
Že nešlo o pouhé administrativní pochybení, mají dokazovat reakce jezdců z té doby, kteří dodané rámy označovali za nebezpečné. Podle Cycling Weekly personál stáje jejich obavy ignoroval a cyklisté byli označováni za 'ufňukánky'.
Pochybné rámy pochybné kvality pak vedení týmu v čele s Richardem Pascoem vyřešilo tak, že na ně nechalo nalepit falešné samolepky s logem UCI, které měly prokazovat, že materiál prošel homologačním procesem.
UCI teď prostřednictvím svého mluvčího potvrdila, že se případem začala zabývat, a že nebude do ukončení šetření poskytovat podrobnější komentáře. Týmu přitom hrozí minimálně pokuta za zneužití štítků ve výši od 10 000 do 100 000 švýcarských franků, která může být likvidační.
Richard Pascoe se brání tím, že jeho tým pouze jednal na doporučení výrobce, a že všichni věřili tomu, že materiál splňuje předpisy UCI. „Teď se zdá, že tato doporučení byla nesprávná,“ říká.
Zdroj: Cycling Weekly