Charles Leclerc skvěle vstoupil do letošní sezony, když vyhrál první dva závody v ročníku. Jenže poté nastoupily monoposty Red Bullu a Max Verstappen se přehnal přes Leclerca. V 11. závodě sezony v Rakousku ale opět Ferrari dominovalo, když si Leclerc vzal vždy poměrně lehce pozici na čele závodu od Verstappena.
Pilot Ferrari šel poprvé do vedeni ve 12. kole, když jeho sok Verstappen poprvé stavěl v boxech. Sám Leclerc svůj pit stop odbyl až o 15 kol později. A o dalších deset okruhů později předjel Maxe Verstappena na prvním místě. První pozici elitní pilot Ferrari držel do 51. kola, kdy znovu zamířil do boxů. O dvě kola později si ale opět bez problémů vyšlápl na úřadujícího mistra světa a opět se dostal do čela Velké ceny Rakouska.
„Už jsem úspěch potřeboval,” oddechl si Leclerc mezi novináři po závodě. „Posledních pět závodů pro nás bylo složitých, jsem rád, že jsme zase ukázali, že máme velmi rychlé auto.”
Přesto, jak se může zdát, vítězství Monačana nebylo tak jednoduché. Monoposty Ferrari s kódovým označením F1-75 opět zlobily své piloty. Carlos Sainz jr. musel odstoupit ze závodu poté, co mu začal hořet motor. Leclerc zase deset kol před cílem začal hlásit problémy s plynovým pedálem.
„Na konci to bylo náročné. Měl jsem problém s plynovým pedálem, zasekával se zhruba na 20-30 %, stále byl v mírné rychlosti. Ale dokázali jsme to zvládnout, za což jsem moc rád,” hovořil s úlevou v Rakousku mladý pilot Ferrari.
Leclerc měl samozřejmě zprávy o odstoupení svého parťáka Sainze. Právě v té době začal pociťovat technické problémy na svém monopostu i on.
„Samozřejmě, že mi to problesklo hlavou. Ale věděl jsem, že na rozdíl od Carlose jsem neměl problém s motorem, tím jsem si byl jistý,” uvedl Leclerc.
Monačan se díky skvělému víkendu, za který získal v součtu se sobotním sprintem 32 bodů, posunul zpátky na druhou příčku průběžného pořadí jezdců. Dosud druhý Pérez totiž Velkou cenu nedokončil a za víkend získal pouhé čtyři body. Leclerc na Verstappena nyní ztrácí 38 bodů.
Zdroj: F1