Co všechno se dá stihnout za dvě vteřiny?
Týmy Formule 1 za tuhle chvilku zvládnou celý pit stop.
Pilot zastaví svůj monopost snad na milimetr přesně, auto jde okamžitě na zvedák a týmy mechaniků bleskurychle sundají stará kola a nandají nová. Zvedák se uvolní a vůz vyráží zpátky na trať Velké ceny.
Doby, kdy tohle všechno trvalo kolem deseti vteřin, jsou už motoristický pravěk.
Nejrychlejší pit stopy v sezoně 2023
1. McLaren (Lando Norris / VC Kataru) 1,80
2. Ferrari (Charles Leclerc / VC Kataru) 1,98
3. Red Bull (Sergio Pérez / VC Maďarska) 1,98
4. McLaren (Oscar Piastri / VC Kataru) 2,00
5. Red Bull (Max Verstappen / VC Nizozemska) 2,01
6. McLaren (Oscar Piastri / VC Maďarska) 2,01
7. Red Bull (Sergio Pérez / VC Španělska) 2,07
8. McLaren (Lando Norris / VC USA) 2,07
9. McLaren (Lando Norris / VC Rakouska) 2,10
10. Ferrari (Charles Leclerc / VC Saúdské Arábie) 2,10
Vyladěná souhra mechaniků posunula tuhle samostatnou disciplínu v rámci F1 úplně jinam. Rychlý pit stop totiž udržuje závodníkovu pozici, případně ji může vylepšit.
Králem zastávek je jednoznačně Red Bull. A i když časy ze závěru sezony jen těžko konkurují 'nadupaným' výměnám pneumatik z úvodu roku, i tak to Verstappenovi mechanici zvládli v Brazílii za 2,22 vteřiny. Nikdo nebyl na okruhu v Interlagosu rychlejší.
Red Bull navíc držel až do letošního října světový rekord. A to už od sezony 2019, kdy mechanici zvládli obstarat vůz Maxe Verstappena právě v Brazílii v čase 1,82 vteřiny. Teď v říjnu uzmul v Kataru rekord McLaren - Lando Norris tam absolvoval pit stop za 1,80 vteřiny!
Zajímavé je, že v letošním top ten se objevují jen tři týmy. A to McLaren, Ferrari a Red Bull. Zapomněli snad jejich konkurenti na tvrdý dril svých mechaniků?
Zdroj: Planet F1