Sezona 2025 nabídne dvacet čtyři Velkých cen.
K tomu je potřeba připočíst testování, sponzorské akce, pravidelné návštěvy továrny. Max Verstappen proto zainvestoval, aby si přesuny mezi destinacemi zjednodušil.
Až dosud měl Verstappen k dispozici soukromé letadlo Falcon 900 EX. Zaplatil za něj 12 milionů eur a údajně si jej vyšperkoval tak, že měl přímo na palubě trenažér, na kterém trénoval tratě Velkých cen i během dlouhých letů. Nebo to aspoň tvrdil jeho mentor a šéfporadce Red Bullu Helmut Marko, Max to popíral.
Jenomže po třech letech Verstappen usoudil, že tryskáč s doletem 8000 kilometrů mu nestačí. Vzhledem k lokacím Velkých cen je prý takový dolet nedostačující a mezipřistání kvůli tankování jsou únavná.
Proto si teď pořídil nové letadlo. Nástupce modelu EX s označením 8X. Místo předchozích 12 milionů za něj zaplatil 41 milionů eur, aby se pochlubil doletem 12 000 kilometrů.
Verstappen teď bude mít v oblacích k dispozici kuchyňku i sprchu. Možná tam tentokrát bude opravdu i ten simulátor, aby strávil dlouhé hodiny trvající přesuny smysluplně.
Falcon 8X má kapacitu osmnáct osob a tohle je možná jediný parametr, který Max Verstappen naplno nevyužije. Dříve s ním cestovali i další piloti, ale kvůli jeho chování a hádkám po loňské Velké ceně s Rakouskem už s ním prý nelétá ani Lando Norris z McLarenu, který byl dříve považovaný za Verstappenova kamaráda.
Zdroj: F1, Marca