Výsledky obou pilotů Red Bullu působí při vzájemném srovnání jako z jiného vesmíru. Zatímco Max Verstappen letos jednoznačně dominuje, vyhrává jeden závod za druhým a úplně sám by klidně mohl vyhrát Pohár konstruktérů, Sergio Pérez tápe.
Mexický pilot po celou svoji kariéru střídá brilantní momenty s naprostými úlety. Co ale předvedl v letošní Velké ceně Japonska je silné kafe i na jeho poměry.
Hned v prvním kole se Mexičan potýkal s vozy Carlose Sainze jr. (Ferrari) a Lewise Hamiltona (Mercedes). Po kontaktu se sedminásobným mistrem světa si poškodil přední přítlačné křídlo a musel zamířit do boxů na jeho výměnu. Mezitím však vedení závodu rozhodlo o povolání safety car, aby traťoví maršálové mohli uklidit následky několika ostrých střetů při startu v Suzuce.
V režimu safety car ale Sergio Pérez předjel Fernanda Alonsa. Za toto provinění vyfasoval Mexičan pětivteřinový trest a dva trestné body. Po návratu na trať bojoval, aby se dostal na bodované pozice. Při bitvě o 11. příčku však předvedl obrovskou chybu a narazil do Kevina Magnussena z Haasu. Poškození monopostu Red Bullu bylo natolik velké, že mechanici stáhli Péreze ze závodu.
Jenže Pérez obdržel za své počínání další pětivteřinový trest a další dva trestné body. V tu chvíli se diváci dočkali překvapivého pohledu – Pérez se soukal zpátky do kokpitu a vyrazil zpátky na trať se ztrátou 26 kol.
Pérez totiž stále bojuje o druhou příčku v šampionátu pilotů a pokud by si neodpykal svůj trest v Japonsku, musel by si ho odsloužit v následující Velké ceně Kataru. Mexičan odkroužil jedno kolo, odpykal si trest a ze závodu odstoupil již podruhé.
Co na takovou akrobacii řekne šéfporadce Red Bullu Helmut Marko?