Sergio Pérez je v Mexiku téměř za Boha. Jeho obličej vidíte skoro na všech reklamních poutačích, prodává zboží od telefonů až po cornflakes ke snídani. Neutečete mu. Není proto divu, že se do současné podivné situace, kdy se neustále rozebírá budoucnost jediného mexického pilota v F1, vložily ty nejbohatší mexické firmy.
Největší intenzity nabraly kritické hlasy po červencové Velké ceně Maďarska. O možných nástupcích Péreze se neustále spekulovalo, hovořilo se o Danielu Ricciardovi, Liamu Lawsonovi, Francu Colapintovi, Yukim Tsunodovi, Carlosi Sainzovi jr. nebo naposledy třeba i o Valtterim Bottasovi.
Nakonec však nerozhodují výkony, nýbrž peníze sponzorů. Pérezovu osobnímu týmu se prý podařilo na příští rok navýšit jejich počet, a tak měl dát Red Bull zelenou k výrobě merchandisingu s Pérezovými iniciály i pro příští rok. Vše měl odsouhlasit šéf stáje Christian Horner.
Jména nových sponzorů, kteří přišli Pérezovi na pomoc, zatím nejsou známá. Zařadí se po bok společností Telcel, Claro a Infinitum, které patří do impéria nejbohatšího Mexičana a v jednu chvíli dokonce krátce nejbohatšího člověka na světě Carlose Slima Helú. Loni Helúovi vynesla 93miliardová hodnota jeho majetku osmé místo mezi světovými boháči v žebříčku časopisu Forbes.
Kromě zmíněných firem Péreze dlouhodobě podporují také pojišťovací brokeři Interprotección. Všichni zmínění sponzoři mají ve svých smlouvách dodatky, že peníze Red Bullu plynou pouze za předpokladu, že jeden z jejich monopostů řídí právě Pérez.
Odborníci spekulují, že dosavadní příspěvek partnerů navázaných na Péreze je okolo 30 milionů dolarů ročně. Dokud jeho výše zmínění vyzyvatelé v boji o místo v elitní stáji nepřinesou podobné nebo dokonce vyšší peníze, zřejmě ani výrazně lepší výkony na trati jim nepomohou vystřídat Mexičana po boku Maxe Verstappena.
Zdroj: Marca, Forbes