Monopost W13 představený na shakedownu v Barceloně není monopost W13, se kterým přijela stáj Mercedes na testy do Bahrajnu.
Současný vůz má extrémně úzkou karoserii a jeho design neodpovídá žádnému konkurenčnímu projektu. Zatímco Mercedes věří, že všechny provedené změny jsou v normě a odpovídají novým pravidlům, šéf konkurenčního Red Bullu Christian Horner tvrdí, že některé prvky jsou „nelegální“.
„Je jasné, že když přijdete s novinkou, vyvolá to debatu,“ prohlásil na tiskové konferenci Toto Wolff z Mercedesu v narážce na zákulisní chování Hornera.
Red Bull obratem reagoval oficiálním prohlášením. „Žádný oficiální komentář k vozu Mercedesu jsme neučinili a ani neučiníme.“
Jenže to už Christian Horner podle listu Express přiznal, že kontaktoval prezidenta FIA Mohammeda bin Sulayema, aby se s ním podělil o své podezření, že Mercedes nehraje podle pravidel.
Mercedes však spoléhá na to, že problém s designem jeho W13 musí mít nadpoloviční většina týmů, jinak nebude zakázán.
„Celou dobu jsme byli v kontaktu s FIA, myslím, že je všechno v pořádku. My jsme na náš vůz opravdu hrdí. Je to skvělý koncept, teď se jen musíme přesvědčit, že vůz také bude rychle jezdit. Směr našeho vývoje se mi opravdu líbí, hodně teď experimentujeme,“ připustil Wolff, že dopředu počítal s nelibostí svých soupeřů.
Mercedes byl totiž předem varovaný výkonným ředitelem seriálu Formule 1 Rossem Brawnem, aby počítal s oficiálním protestem některého ze soupeřů. Bude to právě Red Bull?