Monopost RB20, kterým se Red Bull pyšní, je považovaný za ještě lepší než loňský model RB19. A o tom se mluvilo jako o nejlepším voze v historii Formule 1.
Jak je tedy možné, že v posledních závodních víkendech přinesl dokonce i trojnásobnému šampionovi Maxi Verstappenovi tolik problémů? Už v Imole bojoval Verstappen s ovládáním auta, ale při Velké ceně Monaka se jeho slabina projevila naplno.
RB20 totiž nezvládá nerovné povrchy. Pokud je třeba přejíždět obrubníky jako na městských okruzích v Singapuru nebo Monaku, má Red Bull problém.
Stejné to bylo i před rokem v případě předchozího modelu RB19, ale dominance na zbylých okruzích byla tak výrazná, že Red Bull nepovažoval vyřešení své slabiny za prioritu.
Teď se ale Max Verstappen zlobí. V Monaku selhal.
„Je to zásadní problém. Nic, co by se dalo napravit během několika týdnů,“ upozorňuje. Na přímou otázku Motorsport.com, jestli se jedná vyloženě o problém podvozku, odpověděl, že Red Bull zatím nemá jasnou odpověď, protože důvody potíží na nerovnostech nechápe.
„Musíme tvrdě pracovat, abychom problém nalezli. Teprve pak se ho můžeme zkusit zbavit. Netuším, jestli se to může podařit ještě letos, ale doufejme, že v příštím roce to zvládneme,“ věří Verstappen, že se po odstranění slabého místa vrátí k loňským rekordním statistikám.
Ferrari a McLaren zrychlují a Red Bull se už nemůže spoléhat, že bude vyhrávat jen z podstaty. Už třeba v Montrealu nabídne Velká cena znovu profil trati, se kterým bude mít Red Bull problém.
Red Bull připustil slabinu, jak na to zareagují žraloci z ostatních týmů?
Zdroj: Motorsport.com, F1