Ty rozdíly jsou markantní.
Může za to tradice, marketingová síla i délka závodu.
Zatímco muži mají za sebou 110. ročník Tour de France, když ten vůbec první se konal už v roce 1903, ženy bojovaly o mailot jaunne poprvé v roce 1955, aby pak s tu kratšími, tu delšími přestávkami o závod přicházely. Pod názvem Tour de France Femmes avec Zwift jde pak teprve o druhý ročník.
V letošním roce to bylo osm etap oproti standardním jedenadvaceti v mužském podání, a to se projevilo i v odměnách.
Zatímco organizátoři měli pro mužský peloton připraveno 2 295 200 eur a šampion Jonas Vingeggard si z celkového balíku odkrojil 500 000 eur, pro ženy bylo určeno celkem 246 380 eur a vítězka Demi Volleringová si odvezla 50 000 eur. Díky nadvládě Volleringové nad závodem si pak její tým SD Worx odvezl plných 50 % prize money.
Jen čtyři nejlepší stáje pak získaly pěticifernou částku, čtyři týmy si pak vydělaly méně než 1000 eur a týmy Arkéa a Coop dokonce nevybojovaly jediné euro.
Zdroj: A.S.O.