Kdo je v seriálu Formule 1 skutečný rentier?
Ruští novináři se pustili do obhajoby působení Nikity Mazepina v seriálu Formule 1 a poukazují na to, že jeho slabé výkony v minulé sezoně jsou dány především nedostatečnou technikou amerického týmu Haas. Stejně tak udávají, že Mazepin nemůže být brán za protekčního jezdce, protože někteří piloti platí za své působení v týmech prostřednictvím partnerů mnohem víc.
„Existuje něco jako obchodní tajemství, takže přesnou částku nemohu prozradit. Jen podotknu, že o částce se toho v médiích hodně objevilo a to číslo je plus minus hodně blízko pravdě,“ oznámil teď Nikitův otec a ruský oligarcha Dmitrij Mazepin, který se postaral nejen o to, že Nikita má navzdory svým výsledkům v Haasu pevnou pozici, ale také o sponzorské logo Uralkali a ruskou trikolóru na monopostech. Naráží přitom na informaci italského listu Corriere dello Sport, který uvedl, že rodina Mazepinů přináší Haasu 20 milionů eur ročně.
V reakci na italský deník sestavil ruský portál Sports.ru seznam jezdců působících ve Formuli 1, kteří do svých týmů nosí formou sponzoringu od spřátelených firem ještě více peněz než Nikita Mazepin.
Na prvním místě má být Nicholas Latifi z Williamsu. Podle Sports.ru proudí do stáje ročně až 50 milionů dolarů z firem spojených s Nicholasovým otcem – kanadským miliardářem Michaelem Latifim. Ten je vlastníkem největší potravinářské a distribuční společnosti v zemi Sofina Foods, rodinný majetek se odhaduje na 8 miliard dolarů a do Williamsu pumpuje peníze prostřednictvím s ním spojených společností.
Podobný příběh prý stojí také za působením Lance Strolla v Aston Martinu. I ten prý odkroutil pět sezon ve Formuli 1 především díky finančnímu zázemí svého otce. „Těžko by se mohl prosadit bez pomoci svého otce,“ tvrdí Sports.ru s tím, že první sezony měly vyjít na 30 milionů dolarů. Lawrence Stroll vydělal jmění na módních značkách, jako jsou Pierre Cardin a Ralph Lauren nebo Tommy Hilfiger. Když potřeboval svého syna držet ve Formuli 3, prostě podle ruských novinářů koupil italský tým Prem.