Tak a dost! Pohupování vozů Formule 1 ve vysokých rychlostech už prý nebude ohrožovat zdraví jezdců. Mezinárodní automobilová federace FIA kvůli tomu přijala novou technickou směrnici, která znamená nutnou úpravu vozů. Ta vstoupí v platnost během Velké ceny Francie (24. července) a hrozí týmům diskvalifikací.
Technický ředitel Mercedesu Mike Elliott připustil, že pokud by regule platila již během Velké ceny Ázerbájdžánu, nemohli by Lewis Hamilton a George Russell do závodu nastoupit. Zároveň nové technické pravidlo nepovažuje za tak jednoznačné a vymahatelné.
„Nikdo z nás si na porpoisingu nezakládá, nechceme, aby nám auta odskakovala. Jsem si jistý, že by konkurenční týmy řekly to samé. Otázkou ale je, jak s touto novou metrikou zacházet. Pokud ji překročíme, jsme schopni to během závodního víkendu reálně napravit? Myslím, že FIA bude muset na svém plánu ještě zapracovat, aby to celé mohlo pragmaticky fungovat,“ tvrdí Elliott. „Pokud bychom se dívali na dosavadní závody optikou nové regule, tak třeba závod v Baku je jeden z těch, který bychom nedokončili. Myslím, že je to obtížné téma.“
Elliottovo vyjádření zapadá do současného sporu mezi šéfy stájí Mercedes a Red Bull, kdy Toto Wolff z Mercedesu souhlasí s řešením, kdy začne chránit zdraví všech jezdců FIA, ale jeho protějšek Christian Horner apeluje na individuální odpovědnost jednotlivých stájí.
Deník Express kvůli problému oslovil experta Sky Sports Karuna Chandhoka, který se tématem dlouhodobě zabývá a ten potvrdil, že je potřeba rychle najít řešení. „Dostala se mi do ruky data, co dělá porpoising s páteří jezdců a opravdu to není pro jejich zdraví nic dobrého. Jezdci by se měli rychle spojit a apelovat společně, aby s tím začaly týmy něco dělat. Musí se rozhodnout co nejdříve.“
Zdroj: Express