V současné, tolik s technologiemi spjaté době, to zní dost bizarně.
Guillaume Martin si za svým tvrzením každopádně stojí. Když se ho totiž novináři z francouzského listu Le Monde ptali, jestli by mohl analyzovat své údaje o výkonu, jen zakroutil hlavou.
„Žádné nemám. Neměl jsem na kole žádný měřič výkonu. Naše kola vážila 7,7 kilogramu, což je o kilogram víc, než je povolený limit. Nechtěl jsem na kolo přidávat dalších 200 gramů," uvedl.
Pustil se tak do výrobce Look, který kola jeho stáji Cofidis dodává. On sám jel konkrétně na Look 795 Blade RS.
Povolený limit, na který se Martin odkazuje, je ten stanovený Mezinárodní cyklistickou unií pro všechna kola v silničních disciplínách. Při váze 7,7 kilogramu by Francouzovo kolo skutečně bylo o 900 gramů těžší, než pravidla umožňují.
„Celý rok si váhu hlídáme prostřednictvím jídelníčku, takže 200 gramů by se mohlo zdát jako nic. Kdybych ale neměl kolo o kilo těžší, při některých stoupáních bych se určitě s přední skupinou udržel. Lépe bych se najedl, všechno by bylo snazší," uvedl naštvaný Martin.
Vtipné je, že po několika hodinách byl text s francouzským cyklistou na Le Monde upraven a některé jeho kritické pasáže z něj zmizely.
A nahradily je obhajoby týmu: „Tým má naprostou důvěru ve společnost Look. Kola byla navržena s naším výkonnostním oddělením, někteří jezdci se na tom aktivně podíleli a poskytli odborné znalosti, aby měli špičkové vybavení," uvedla stáj.
Tak kde je pravda?
Zdroj: Le Monde